وزیر کار گفت: دولت برای جذاب کردن کالابرگ الکترونیک و بهبود امنیت غذایی دهک‌های پایین درآمدی طرح ویژه‌ای دارد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانونگذار در شرایطی دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرد که زیرساخت کالابرگ الکترونیک آماده نبود.

وی افزود: تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب به مجالس شورای اسلامی، در نظر گرفتن شرایط اجرا است و همچنانکه در دیدار اخیر مجلس فرمودند، قانون باید به شکلی نوشته شود که قابل اجرا باشد.

مرتضوی اظهار کرد: به هیچ وجه برای دولت قابل قبول نبود که ارز ترجیحی را حذف کند و با این توجیه که زیرساخت کالابرگ آماده نیست، جبرانی برای مردم در نظر نگیرد.

وی گفت: بنابراین دولت برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، همزمان با اجرای حذف ترجیحی، رویکرد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را در پیش گرفت یعنی یارانه‌های معیشتی را چندین برابر کرد و یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به مردم اختصاص داد.

وزیر کار گفت: همزمان با پرداخت یارانه نقدی، کار آماده سازی زیرساخت کالابرگ آغاز شد به طوری که در دی ماه سال ۱۴۰۱ چهار استان به صورت نمونه و تا پایان سال قبل همه استان‌ها به زیرساخت کالابرگ الکترونیک مجهز شدند.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح کالابرگ تاکنون بسیار کم بوده و مردم ترجیح می‌دهند از یارانه نقدی استفاده کنند گفت: دولت برای جذاب کردن کالابرگ الکترونیک و بهبود امنیت غذایی دهک‌های پایین درآمدی طرح ویژه‌ای دارد.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه تلویزیونی شب گذشته گفته بود سال گذشته کالابرگ الکترونیک طبق قانون اجرا نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
این عزیز رو بهش بگو تورم و گرانی مرغ و شیر ودیگر مواد خوارکی بالای پنجاه درصد شده عزیزم حقوق کارگر باعث شد
آخرین اخبار