معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت مصرف آب در استان گفت: حتی با اتصال اضطراری چاه های آب شرب به شبکه انتقال آب شهری، تنها کمی از مشکل تنش آبی استان کاهش خواهد یافت .

حمیدی   در جلسه مدیریت بحران با موضوع تنش آبی در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان و متخصصان استان، با توجه به شرایط جوی پیش رو ، در صورت استمرار مصرف بی رویه آب ، بی تردید به منظور تامین آب کشاورزی و آب شرب مورد نیاز مردم در تابستان امسال، دچار مشکل جدی خواهیم شد که این موضوع در دو شهرستان سمنان و شاهرود بسیار حاد و اضطراری است.‌

معاون استاندار سمنان افزود: بر اساس نیاز سنجی انجام شده ، شاهرود  و سمنان هر کدام به ترتیب ۲۴۰ و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستند که باید در این زمینه فکری اساسی و جدی است. 

حمیدی از آغاز روند کمبود آب قبل از تابستان در شاهرود خبر داد و اظهار کرد: در چند روز گذشته ، شرایط اضطراری آب در شهر شاهرود به وجود آمد که تا حدودی این مشکل مدیریت شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران با موضوع تنش آبی، مقرر شد تا شرکت آب و فاضلاب استان با حمایت‌ فرمانداران استان در شرایط بحرانی و کمبود آب، نسبت به اتصال چاه های آب کشاورزی یا قابل شرب متعلق به دستگاههای اجرایی استان اقدام کند تا بخشی از دغدغه کمبود آب در زمان بحران، کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: در این جلسه تصمیماتی در خصوص حفر چاه های جدید مصوب و مجوز ۲ حلقه چاه در شاهرود و یک حلقه چاه در سمنان صادر شد. 

برچسب ها: تنش ابی ، کمبود اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار