جلالی با بیان اینکه حفر چاه جدید مشکل تامین آب پایدار این شهرستان را مرتفع نمی‌کند، گفت: تامین آب پایدار باید از ۲ منبع سدکالپوش و منطقه قطری تامین شود.

ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود در حاشیه نشست تنش آبی شهرستان شاهرود گفت: با ارزیابی‌های انجام شده شهرستان شاهرود ۳۲۰ لیتر بر ثانیه در اوج مصرف کمبود آب دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در دوره گرم سال قرار داریم، ادامه داد: شهر شاهرود ۲۰۰ لیتر برثانیه و پنج شهر دیگر ۳۵ لیتر برثانیه و روستا‌های این شهرستان ۸۵ لیتر برثانیه کمبود آب دارند.

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه تامین و تولید آب پایدار برای این شهرستان باید از سوی مسوولان استان و کشوری به طور جدی پیگیری شود، ابراز کرد: انتقال آب از سد کالپوش و منطقه قطری به عنوان تامین آب پایدار از سال‌ها پیش در دستور کار بوده است، اما هر کدام به دلایلی متوقف شده است.

جلالی با اشاره به اینکه هم اکنون تامین آب آشامیدنی در شهرستان شاهرود از منابع آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: هر ساله برای دستیابی به آب باید چاه‌های عمیق‌تری حفر شود که این امر موجب شده از کیفیت آب آشامیدنی کاسته شود.

وی با بیان اینکه همه ساله نشست‌های متعددی برای تامین آب موقتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: نگرانی تامین آب آشامیدنی پایدار برای این شهرستان همچنان باقی است.

فرماندار ویژه شاهرود به قطعی و اُفت فشار آب آشامیدنی طی چند روز گذشته در این شهر اشاره کرد و گفت: قطعی و اُفت فشار آب با توجه به شدت گرما دغدغه جدی برای شهروندان به وجود آورده است.

جلالی با بیان اینکه حفر چاه، انتقال و جابجایی آب از چاه‌های دیگر در راستای اجرای برنامه کوتاه مدت در دستور کار است، افزود: استفاده از فاضلاب شهری برای آبیاری فضای سبز به عنوان آب جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.