دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی به عنوان یکی از برنامه های جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری امام رضا (ع) متعلق به بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا (ع)  روز دوشنبه در مشهد با شناسایی نفرات برتر به مرحله آخر رسید.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به تاریخ برخی از آثار هنری در طول تاریخ گفت:هنر عکاسی قدمت کمتری نسبت به سایر هنر‌های اسلامی دارد، ولی تاریخ عکاسی با رویکرد ظرفیت‌های تکنولوژی که دارد نسبت به وقایع و اتفاقات تاریخی جلوه دیگری داده است.

مرتضی سعیدی زاده افزود: در این بنیاد از زاویه‌ای به هنر نگاه می‌شود، زیرا زیارت یک کنش انسانی در ساخت ارتباط بین دلدادگان و انسان کامل رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا تولیدات آثار هنری برای آیندگان شکل بگیرد تا امکان ایجاد جریان فرهنگی توسعه پیدا کند ادامه داد:در مهرماه سال آینده و همزمان با ۲۱ دوره این جشنواره مجموعه عکس‌های فاخر ۱۲ دوره عکاسی در قالب کتابی در معرض دید مردم قرار میگیرد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) بیان کرد:در این بنیاد سعی شده است تا ایجاد پویایی آثار هنری منجر به ایجاد جریان فرهنگی در حوزه رضوی همراه با آموزش، استعداد یابی و انتشار و ترویج رویداد‌های فرهنگی امتداد پیدا کند.

وی افزود: در جشنواره پایانی از تندیس ارادت رونمایی می‌شود که ضمن تقدیر از هنرمندان نشان ارادت آنان به مقام حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت:عکاس رضوی کارش آغشته به عشق است و کار او فقط ثبت لحظه نیست بلکه امتداد زیارت را به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.