مشاور وزیر و دبیر اجرای طرح کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت :آیین نامه طرح امین آماده شده و به زودی توسط وزیر آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ می شود.

مشاور وزیر و دبیر اجرای طرح کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در جمع ائمه جمعه استان و مسئولان آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر طراحی و اجرای ۴۰ برنامه مشترک در بستر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد و همه دستگاه ها طبق سند بنیادین و کلام رهبری موظف هستند با آموزش و پرورش همکاری کنند.
 
حجت الاسلام نیکزاد افزود: تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش، فراگیری مسائل فرهنگی را اثربخش‌تر و کیفیت تربیت دینی و اسلامی را افزایش می دهد.
 
مشاور وزیر و دبیر اجرای طرح کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به رهنمودهای رهبری مبنی بر اینکه مسئولیت دین مردم با حوزه علمیه است افزود: لازمه این کار فراهم کردن لوازم آن است لذا در طرح امین یک سری اشکالاتی وجود دارد و باید آنها را برطرف کنیم.
 
نیکزاد با بیان اینکه حق الزحمه طلاب که وارد آموزش و پرورش شده اند ناچیز است و همه آنها به صورت جهادی آمده اند ادامه داد: در بودجه حوزه علمیه نیز اعتباری برای آموزش دیده شده که بسیار ناچیز است.
 
او اضافه کرد: آین نامه طرح امین آماده شده و به زودی توسط وزیر آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ می شود .
 
مشاور وزیر و دبیر اجرای طرح کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: روحانیون در طرح امین باید با لباس طلبه وارد محیط مدارس شوند تا اثرگذاری خود را نشان دهد.
 
مدیرکل آموزش و پروش استان هم گفت: پیوند آموزش و پرورش و حوزه علمیه موضوع بسیار با اهمیتی است، چرا که زمینه تربیت نسل انقلابی را فراهم می کند.
 
حسنعلی عزت خواه افزود: روحانیون در مدارس ضعف ها را جمع آوری کرده و برای بررسی بهتر و رفع آن به حوزه علمیه می برند.
 
او از ائمه جمعه مناطق و شهرستان های استان خواست در مدارس حضور یابند و برنامه های تحولی را برای دانش آموزان اجرا کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت و اموزش و پرورش استان هم در این جلسه با بیان اینکه ساختار همکاری در استان ها باید تقویت شود، گفت: باید زیر ساخت های مناسبی برای اقدامات فرهنگی فراهم شود.

حجت الاسلام مصباح نژاد با اشاره به اینکه باید وقت اختصاصی برای اقدامات طلاب در مدارس داده شود، افزود: برای اجرای مطلوب برنامه های طلاب باید مهارت های برقراری ارتباط برگزار شود.
 
او اضافه کرد: در آموزش و پرورش استثانی نیز لازم است طلاب و مبلغان خاص و دارای ویژگی های زبان بدن اعزام شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان هم با اشاره به انجام طرح امین و همکاری حوزه علمیه با آموزش پرورش گفت: باید آموزش و تربیت در مسیر اسلام، ولایت و ارزش های دینی و الهی شکل گیرد.
 
آیت الله حسینی افزود: تعداد زیادی از والدین به این نتیجه رسیده اند که آموزش و پرورش برای کیفی سازی تعلیم و تربیت به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:  باید به مربیان طرح امین فرصت ویژه ای داده شود تا بتوانند برنامه های تربیت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را بین دانش آموزان اجرا کنند.
 
آیت اله حسینی با بیان اینکه روحانیون باید در طرح امین هویت خود، که همان لباس روحانیت است را حفظ کنند گفت: عامل ایجاد انس و الفت معرفتی بین جوانان و نوجوان باید از طریق همین لباس روحانیت باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.