مدیر عامل کارخانه صنایع نساجی خراسان جنوبی از فرآوری پشم در استان به ارزش یک میلیارد تومان خبر داد.

حسینی مدیر عامل کارخانه صنایع نساجی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ تن پشم از ابتدای سال تاکنون در کارخانه صنایع نساجی استان فرآوری شده است، گفت: ارزش میزان فرآوری  پشم در این مدت یک میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه هزار تن است افزود: پارسال در این کارخانه ۳۰۰ تن پشم گوسفند و کرک بز فرآوری شده است.  

حسینی گفت: در این کارخانه پشم با قیمت ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان از دامداران خریدار‌ی می‌شود و دامداران بدون دغدغه می‌توانند پشم تولیدی را به فروش برسانند.  

مدیر عامل کارخانه صنایع نساجی استان گفت: پشم تولیدی به استان اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی برای تبدیل به نخ ارسال می‌شود و پس از تبدیل نخ  به استان ارسال می‌شود و در صنعت فرش بافی استان استفاده می‌شود.  

او با اشاره به اینکه واحد پشم شویی این کارخانه با توجه به اعلام محیط زیست از ابتدای سال تاکنون غیر فعال شده است تصریح کرد: این در حالی است که در دیگر استان‌های کشور این واحد فعال است.

حسینی اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه برای واحد پشم شویی حدود ۳ میلیارد تومان هزینه در بردارد که این میزان برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد.

کارخانه صنایع نساجی از سال ۹۴ در استان راه اندازی شده و اکنون به دلیل مشکلات از جمله غیرفعال شدن واحد پشم شویی از سوی محیط زیست استان، در حال جابه جایی به گلستان است.  

دامداران استان از ابتدای سال تاکنون  ۳۲۵ تن کرک، پشم و مو را از ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۱۸ دام تولید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار