شاهوردی گفت: راه‌اندازی بانک زمان به عنوان بانک فعال در زمینه خدمات در کشور نگاهی نو و تحول‌گرا در حوزه درمان رقم می‌زند.

حسین شاهوردی دبیر مشارکت‌های مردمی سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون در برخی کشور‌ها بانک زمان راه‌اندازی شده است و تشکیل این بانک در کشور می‌تواند از دستاورد‌های تامین اجتماعی در حوزه سلامت باشد.

وی بیان کرد: در حوزه سالمندی، فردی از پدربزرگ خود نگهداری می‌کند و این اطلاعات در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود و زمانی که فرد نیاز به مراقبت دارد به پاس زحماتش در نگهداری از پدربزرگ از خدمات رایگان برخوردار شود.

دبیر مشارکت‌های مردمی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: مشارکت مردمی در قانون سازمان تامین اجتماعی دیده شده است، اما در سال‌های گذشته وضعیت مطلوب استفاده از مشارکت برنامه کم‌رنگ بود؛ اکنون هزینه‌ها زیاد شده است و استفاده از مشارکت خیران در ارتقای کیفیت خدمات موثر است.

وی تصریح کرد: اساسنامه مجمع خیران در حوزه تامین اجتماعی در دست تدوین و تکمیل است و راه‌اندازی این مجمع در استان‌ها به ریاست استانداران در دستور کار است.

شاهوردی افزود: تامین اجتماعی در حوزه درمان برای ارتقای خدمات نیازمند کمک خیران است و انتظار می‌رود خیران در این زمینه بیش از پیش همراهی کردند.

وی اضافه کرد: زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردادن افراد کم‌برخوردار با استفاده از ظرفیت خیران در دست برنامه‌ریزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.