سخنگوی وزارت خارجه چین از تلاش این کشور برای تقویت موافقت‌ها برای حل بحران اوکراین خبر داد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین، در بیانیه امروز (دوشنبه) خود اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا به دنبال سفر نماینده ویژه این کشور در امور اوراسیا به کی‌یف، تقویت اجماع درباره بحران اوکراین را در راس کار قرار دهد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه چین هم با بیان آنکه اکنون سفر «لی هوی» نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا، با رفتن او به مسکو به پایان رسیده، آمده است: «چین تلاش خواهد کرد تا مذاکرات و تعامل با همه طرف‌ها را به منظور تقویت اعتماد متقابل بیشتر کند. چین به حل و فصل سیاسی بحران اوکراین کمک خواهد کرد.»

پنج‌شنبه هفته گذشته وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که لی هوی به کی‌یف سفر کرد و در آن‌جا با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار و موضع پکن درباره راه‌حل دیپلماتیک این کشور برای درگیری در اوکراین را مطرح کرد. لی هوی علاوه بر زلنسکی با «آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه این کشور، و همچنین با نمایندگان چندین وزارتخانه دیگر هم دیدار کرد.

سفر دو روزه فرستاده ویژه چین به اوکراین اولین مرحله از یک تور اروپایی گسترده‌تر بود و پس از آن نیز او از «لهستان، فرانسه، آلمان و روسیه» هم بازدید کرد. پکن هدف از این سفر را ارتقای ارتباط به سمت «حل و فصل سیاسی بحران اوکراین» دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار