افرادی که انشعابات و مصارف غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند، از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی پاداش نقدی دریافت می‌کنند.

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یکی از راهکار‌های اساسی مدیریت مصرف آب و اعطای پاداش نقدی برای معرفی انشعابات غیرمجاز پایدارسازی آن را شناسایی انشعابات و مصارف غیرمجاز عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم و نوع انشعاب این پاداش متفاوت است.

او افزود: مشترکان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در تمام نقاط استان از طریق سامانه ۱۲۲ شرکت انشعابات غیرمجاز را معرفی کنند.

دوستی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند، عنوان کرد: پارسال ۱۸۸ انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: شناسایی و تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز در سال جدید با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و در این رابطه با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌ها و تشکیل کارگروه ویژه انشعابات غیرمجاز به دنبال مقابله با این پدیده غیرقانونی هستیم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب به اشخاص حقیقی یا حقوقی‌ اطلاق می‌شود که بدون داشتن انشعاب مجاز و قانونی به مصرف آب از تأسیسات آبرسانی اقدام می‌کنند، یا با داشتن انشعاب، مصرفی مغایر با قرارداد دارند.

به گفته دوستی بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوط جرایمی برای متخلف در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: استفاده غیرمجاز از آب نه‌ تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند و موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به جهت افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار