در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال، نشرهای سازمان تبلیغات اسلامی بیش از ۲ برابر نمایشگاه ۱۴۰۱ فروش ریالی داشتند؛ تعداد نسخه کتابهای فروخته شده نیز ۴۸ درصد افزایش نشان میدهد. همچنین برآوردها نشان میدهد از هر ۴۰ نسخه کتابی که در نمایشگاه کتاب امسال فروش رفته، یک نسخه مربوط به ۴ انتشارات خانواده سازمان تبلیغات بوده است.
با پایان یافتن سی و چهارمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، آمار فروش انتشارات بینالملل، انتشارات امیرکبیر، انتشارات سوره مهر و انتشارات صاد اعلام شد که نشان میدهد در مجموع نزدیک به ۹۳ هزار جلد کتاب با رقمی معادل ۸ میلیارد تومان در بخشهای حضوری و مجازی به فروش رسیده که حکایت از افزایش ۴۸ درصدی فروش تعداد نسخههای کتاب دارد؛ فروش ریالی نیز از دو برابر بیشتر شده و افزایش ۱۱۶ درصدی داشته است.
در بخش فروش مجازی نمایشگاه، بیش از ۳۴ هزار جلد در مجموع این ۴ انتشارات به فروش رسیده است که نسبت به نمایشگاه سال گذشته ۲۷.۵ درصد افزایش نشان میدهد؛ از نظر قیمت نیز فروش مجازی امسال این ۴ نشر ۱۲۰ درصد افزایش نسبت به نمایشگاه کتاب سال پیش داشته است.
ازسوی دیگر ۲۷۰۰ ناشر داخلی، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۲۰۰ کتابفروشی شرکت کننده در سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، طبق اعلام علی رمضانی، قائممقام و سخنگوی این نمایشگاه، یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۰۶ جلد در بخش مجازی فروش داشته اند که سهم نشرهای سازمان تبلیغات از این ۳ هزار عرضه کننده، ۲.۵ درصد فروش در تعداد نسخه کتاب و حدود ۵.۳ درصد از کل رقم فروش ریالی میشود.
در بخش حضوری که استقبال بیشتر بوده و قریب به ۵۹ هزار نسخه کتاب از این ۴ انتشارات فروش داشتهاند، نزدیک به ۶۳ درصد تعداد کتاب بیشتری نسبت به سال گذشته به فروش رسیده که از نظر ریالی ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. این میزان فروش، بنا بر تخمینهایی که از فروش کل نمایشگاه کتاب امسال در بخش حضوری انجام شده، نیز سهم ۲.۵ درصدی در تعداد نسخه کتاب و ۲ درصدی این ۴ انتشارات از نظر ریالی را نشان میدهد. بنا به اعلام علی رمضانی، نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب با رقمی معادل ۲۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در نمایشگاه امسال به فروش رسیده است. بدین ترتیب در این دوره از نمایشگاه کتاب، سهم ۴ انتشارات سازمان تبلیغات، نزدیک به یک چهلم کل فروش تعداد نسخههای کتاب در نمایشگاه برآورد میشود.