محمدتقی نقدعلی از تصویب دو لایحه موافقت‌نامه بین ایران و اتریش درباره حمایت از علائم صنعتی و مالکیت صنعتی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 محمدتقی نقدعلی در تشریح نشست امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی و تصویب کلیات و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه وین درباره تأسیس طبقه‌بندی بین‌المللی عناصر تصویری علایم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه‌بندی بین‌المللی اختراعات در این نشست خبر داد و گفت: همچنین کلیات و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به سند ژنو موافقت نامه لیسبون درباره اسامی مبدأ و نشانه‌های جغرافیایی نیز تصویب شد.

وی با یادآوری مخالفت اعضای کمیسیون متبوعش با لایحه الحاق یک بند به ماده ۱۰۹ قانون مجازات اسلامی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، افزود: بر اساس این لایحه رای وحدت دیوان را که تاکید می‌کرد جرم تغییر کاربری اراضی زراعی از اراضی مشمول مروز زمان نیست باید مدنظرقرار می‌گرفت و فوریت این لایحه در مجلس مورد موافقت قرار نگرفت و به شکل عادی باید بررسی می‌شد که در نشست امروز کمیسیون هم با کلیات آن مخالفت شد.

وی از بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از گزارشگران فساد خبر داد و گفت: در نشست گذشته کمیسیون در مورد برخی ایرادات رای استمزاجی گرفته شد که در نشست امروز نهایی و قطعی و برای تصویب به صحن علنی ارجاع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار