رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال ۶۰ تن گل محمدی از مزارع کشت این محصول در نهاوند برداشت شد.

علی کمالی‌نژاد گفت: با بیان اینکه مجموع سطح زیر کشت گل محمدی در نهاوند ۲۰ هکتار است افزود: مزارع گل محمدی به صورت متمرکز و پراکنده در باغات این شهرستان کشت و در اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

او گفت: گل محمدی علاوه بر عطر استثنایی، خواص دارویی زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست و مو دارد و از آن برای چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می‌شود.

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه رقم گل محمدی موجود در شهرستان از ارقام باکیفیت است گفت: تمام محصول تولیدی شهرستان در کارگاه‌های خانگی گلاب‌گیری تبدیل به عرق گلاب یا اسانس می‌شوند و از درآمدزایی خوبی نیز برای شاغلان این بخش دارد.

کمالی‌نژاد گفت: با توجه به درآمدزایی کشت گل محمدی باغداران استقبال خوبی از آن به عمل آورده و بر همین اساس طی سال‌های اخیر سطح زیر کشت این محصول افزایش قابل توجهی داشته است. 

او گفت: به دلیل کم توقع بودن در نیاز آبی، این محصول می‌تواند در اراضی و مراتع فقیر و تخریب شده خود را با شرایط نامساعد وفق داده و از تخریب اراضی ملی جلوگیری کند.

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: گل محمدی با دارا بودن مزایای بسیار، گیاهی با اهمیت برای کشور است که نیازمند تجاری‌سازی است

کمال نژاد گفت: شهرستان نهاوند به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از زمین‌های مرغوب در کنار مناطق مرتفع و کوهستانی قابلیت کشت انواع گیاهان دارویی همچون گل محمدی را دارد و هم‌اکنون نیز شمار زیادی از کشاورزان در این بخش مشغول فعالیت و کسب درآمدزایی هستند.

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار