رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: در پایش‌های کارشناسان مشخص شد که میش‌مرغ‌ها در ایستگاه‌های این شهرستان آشیانه‌سازی و تخم‌گذاری کرده‌اند.

آوات بازیار رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: کارشناسان این اداره به صورت آنلاین و برخط و به صورت حضوری زیستگاه‌های میش مرغ را در این شهرستان تحت نظر دارند و در پایش‌های خود متوجه آشیانه سازی و تخم گذاری میش مرغ‌ها شدند.

وی افزود: با توجه به این مراقبت از میش مرغ‌ها در این فصل و تا زمان تولد جوجه‌ها بسیار حساس است مراقبت‌ها از زیستگاه‌های آن‌ها در این فصل بیشتر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: امسال نیز در نظر داریم قسمتی از گندمزار‌های همجوار زیستگاه‌های میش مرغ را به صورت لکه‌ای در مقایس‌های یک و ۲ هکتاری از کشاورزان خریداری کنیم تا جوجه‌ها بتوانند در محیطی امن رشد پیدا کنند.

وی اضافه کرد: زمستان سال گذشته زیستگاه‌های میش مرغ در بوکان شامل پناهگاه حیات وحش سوتاو حمامیان، سئ کانیان، تبت، قازلیان، جموغه و بوگه‌به‌سئ این شهرستان مورد پایش قرار گرفت و در مجموع بیش از ۳۰ قطعه میش مرغ شمارش شد.

بازیار با اشاره به اقداماتی که برای حفاظت از این گونه در حال انقراض انجام شده است، یادآور شد: ساخت پناهگاه، نصب تابلو در زیستگاه، نصب دوربین‌های آنلاین و عملیات میله گذاری در محدود زیست آن سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: میش‌مرغ در دشت زندگی می‌کند که بیشتر این مناطق به زیر کشت گندم، یونجه و جو رفته است که زمان برداشت محصول با زمان جوجه‌آوری آن‌ها همزمان می‌شود که این مساله جمعیت آن‌ها را تهدید می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از اهالی روستا‌های همجوار زیستگاه‌های میش‌مرغ در این شهرستان خواست، از نزدیک شدن به محل تجمع میش‌مرغ‌ها خودداری کنند و در صورتی که این پرندگان به حاشیه روستا‌ها هم آمدند از دادن غذا به آن‌ها بپرهیزند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به کارشناسان محیط زیست اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.