معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، سه هزار و ۳۳۶ دانش آموز در سطح استان، آموزش‌های طرح ملی دادرس را فرا گرفتند.

 ابوالقاسمی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه، در راستای توسعه پایدار در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می‌کنند.

او افزود: طرح دادرس دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ابوالقاسمی بیان کرد: از این تعداد دو هزار و ۳۷۰ نفر دختر و هزار و ۶۶۷ دانش آموز پسر بوده اند.

معاون امور جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این آموزش‌ها به همت ۶۲ مربی دادرس در ۱۲۲ مدرسه در سطح استان اجرایی شده است، اظهار کرد: در مجموع ۲۱۵ تیم آماده از بین دانش آموزان پایه هشتم، نهم و دهم در سطح مدارس آموزش‌های مد نظر را آموخته‌اند.

او عنوان کرد: پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی- ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری از جمله محور‌های آموزشی این طرح بوده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر گذاری این آموزش‌ها در زندگی دادرسان، بیان کرد: علاوه بر اینکه دانش آموزان آموخته‌هایشان را در راستای کمک به دیگران به ویژه خانواده بکارگیری می‌کنند، در افزایش معلومات فراگیران در سطح امدادی تأثیر بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.