خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه می‌گوید سلطان عمان در سفر خود به تهران قصد دارد در روابط بین مصر و ایران میانجی‌گری کند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه می‌گوید سلطان عمان در سفر خود به تهران حامل پیام‌هایی از مصر و آمریکا برای ایران خواهد بود.

این خبرگزاری به نقل از منابع می‌گوید: «سفر سلطان هیثم به تهران چند روز پس از بازدید او از قاهره و گفتگو با [رئیس‌جمهور] عبدالفتاح السیسی انجام می‌شود که با توجه به تلاش‌های مسقط در ماه‌های اخیر با هدف نزدیکی ایران و مصر بسیار مهم است».

این منبع همچنین گفته است: «عمان که روابط نزدیکی با تهران و واشنگتن دارد، تلاش‌های زیادی برای شکستن بن‌بست مذاکرات برجام و بازگرداندن آمریکا به توافق انجام داده است».

گفتنی است، سلطان هیثم بن طارق عمان یک سال پس از سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به این کشور عربی، روز یکشنبه برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن خود در سال ۲۰۲۰ وارد تهران می‌شود. گفته می‌شود هیئتی بلندپایه از جمله سید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه و سایر مقامات او را همراهی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این سفر بر روی «ارتقای همکاری» بین دو همسایه و توافقات انجام شده در سفر سال گذشته سید ابراهیم رئیسی به مسقط متمرکز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار