صدور ۳ فقره گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی مرغداری‌های اردبیل

معاون ارزیابی اداره کل استاندارد استان اردبیل از صدور گواهینامه معیار مصرف انرژی برای واحد‌های تولیدی که فرایند تولید آن‌ها مشمول اجرای استاندارد اجباری تعیین معیار مصرف انرژی می‌باشد، خبر داد.

حسنعلی حسین پور در جلسه کمیته فنی افزود: معیار مصرف انرژی برای واحد‌های مرغداری از ابتدای سال ۱۴۰۰ مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است که با پیگیری‌های این اداره کل برای ۳ واحد مرغداری در سطح استان برای اولین بار گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی بر اساس استاندارد ملی شماره ۱۹۵۸۲ صادر شده است.

او بیان کرد:بازرسی‌های انرژی هر ساله و پس از اتمام سال مورد ارزیابی، توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌شود و در صورت انطباق با معیار‌های تعیین شده در استاندارد مربوطه گواهی انطباق برای واحد تولیدی صادر می‌شود.

معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت اداره کل استاندارد استان اردبیل در ادامه گفت: مدیریت مصرف انرژی در هر صنعت نیاز به معیار‌ها و شاخص‌های مناسب دارد. در این راستا بر طبق قانون اصلاح الگوی مصرف، دولت موظف است به منظور اعمال صرفه جویی و منطقی کردن مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست نسبت به تهیه و تدوین معیار‌ها و مشخصات فنی مرتبط با مصرف انرژی در تجهیزات، فرآیند‌ها و سیستم‌های مصرف کننده انرژی اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.