شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از قطع شدن حق آبه رودخانه حبله رود در شهرستان گرمسار گلایه کرد.

حبله رود از استان مازندران سرچشمه می‌گیرد و در انتها به حوزه آبریز استان سمنان وارد می‌شود و تنها رودی است که کشت و زرع گرمسار را آبیاری می‌کند. با توجه به اینکه آب یکی از مهمترین منبع حیاتی است، اما متاسفانه این حق آبه مدتی است که در شهرستان گرمسار استان سمنان قطع شده و هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست. این موضوع علاوه بر اینکه کشاورزان را با مشکلاتی مواجه کرده است، موجب کاهش کیفیت و کندی فشار آب شده است. شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

باتوجه به اینکه حق‌آبه گرمسار از رودخانه حبله رود دائمی است متاسفانه این حق‌آبه چند روزی است قطع شده و هیچ مسئولی پاسخگو نیست و نتیجه این اقدام کاهش و افت شدید کیفیت آب خانگی و شوری بالا بوده تا حدی که دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از دور خارج شده است و با توجه به پمپاژ آب از چاه منطقه این کاهش کیفیت بطور چشم گیری قابل مشاهده است، از سوی دیگر کاهش آب و قطع حق آبه باعث شده تا در بخش کشاورزی نیز بحران کم آبی نگران کننده شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
رودخانه ای دیگر نیست ....همه ی آب هدایت شده به سمت سد ....عیبی نداره که میری ن تو سد ....حداقل برای آبیاری باغات بن کوه رهاسازی به میزان لازم انجام بدن .....اما همینم دریغ میکنن ...واقعا تکلیف چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
قطع حق آبه حبله رود يعني نابودي اراضي كشاورزي شهرستان گرمسار كه سال ها براي احياي آنها زحمت كشيده شده ودر صورت نابودي اين اراضي يعني تشكيل كانون گرد و خاك در مركز ايران
آخرین اخبار