زارعی کوشا با اشاره به اینکه هدف ما انجام فرآوری محصولات کشاورزی در استان است، گفت: ارزش افزوده فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی باید به مردم استان برسد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان امروز در چهارمین جشنواره توت‌فرنگی شیان ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان این جشنواره اظهار داشت: این برنامه جشن شکرگذاری وجود چنین نعمتی در استان است که موجب درآمدزایی و اشتغال روستاییان ما شده، لذا تلاش برگزارکنندگان این مراسم قدردانی می‌کنیم.

او گفت: توت‌فرنگی سنندج در ایران معروف است و برای جذب مردم از نام توت‌فرنگی سنندج استفاده می‌کنند که این افتخار برای ما است.

استاندار کردستان افزود: سال گذشته وعده دادیم در حوزه صنایع تبدیلی و سردخانه حرکت و اقدام اساسی صورت گیرد که امروز این وعده محقق شد.

او با اینکه ظرفیت سردخانه‌ای استان در سال گذشته ۵۰ هزار تن بوده است، عنوان کرد: اکنون ظرفیت سردخانه‌ای به ۷۰ هزار تن رسیده، هم چنین قریب به ۲۵۰ هزار تن ظرفیت در حوزه صنایع تبدیلی نیز صورت گرفته است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هدف ما انجام فرآوری محصولات در خود استان است، تاکید کرد: ارزش افزوده فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات باید به مردم استان برسد لذا برای ساماندهی روستای شیان اقداماتی انجام شده است.

 زارعی‌کوشا گفت: در سال جاری، چند برابر اعتبارات سال گذشته به بخش سیروان، اختصاص می‌یابد تا وضعیت روستا‌های آن رونق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.