بزرگترین رویداد طراحی مبلمان شهری کشور با مشارکت پنج دانشگاه مطرح کشور برگزار شد.

رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اهمیت اجرای نوآورانه مبلمان شهری و نیاز پایتخت و شهروندان به تغییرات خلاقانه، گفت: یکی از مهم‌ترین آن نیاز‌ها خاصیت تعاملی بودن مبلمان است که بتواند با مردم ارتباط و سرگرمی ایجاد کند و زمان استفاده مردم از مبلمان شهری را بالاتر ببرد. 

مدیر سازمان زیباسازی با بیان اینکه پنج دانشگاه  مطرح کشور با ایده‌های خلاق در این کارگاه مشارکت بالایی داشته‌اند، افزود: تلاش سازمان زیباسازی این است که؛ آثار برگزیده این کارگاه را پس از داوری و انتخاب، نمونه‌سازی و پس از ارزیابی‌های میدانی به تولید انبوه رسانده و در مراکز بیست و دوگانه شهر تهران جانمایی کند.

به گفته صیادی، این کارگاه مقدمه جشنواره بزرگتری است که در نیمه دوم سال با نام جشنواره مبلمان شهری برگزار می‌شود.

علی صارمی معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرتهران نیز گفت: امروزه اگر در فضای شهری طراحی مناسبی داشته باشیم به زیبایی و آرامش شهر و شهروندان کمک خواهد شد.

صارمی در ادامه با آرزوی اینکه شرکت‌کنندگان این کارگاه از طراحان آینده مبلمان شهری خواهند بود گفت: راهبری دانشجویان توسط اساتید به گونه‌ای است که در طراح‌ها به عواملی همچون، کارکرد مبلمان در فضا‌های شهری، زیبایی، هویت‌مند بودن اثر، رنگ، ظرفیت و بافت مناطق و محلات، هماهنگی با محیط، ایمنی، اقتصادی بودن و سهولت المان‌های طراحی شده، توجه ویژه صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
کاش به جای صندلی اداری به کارمندا مبل متحرک میدادن دیسک کمر گرفتیم به قرآن
آخرین اخبار