در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار ۴۰۰ شرکت دانش بنیان حوزه پست در مرکز نوآوری ملی شرکت پست

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست گفت: با افتتاح مرکز ملی نوآوری پست در پایتخت ۴۰۰ شرکت دانش بنیان زیر نظر این مرکز حمایت می‌شوند.

محمدرضا قادری، رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست و لجستیک پیشرفته اظهار کرد: مرکز نوآوری پست در مهر سال ۱۴۰۰ تاسیس شد و تا به امروز نزدیک به ۱۱۰ شرکت عضو این مرکز شده اند که در شهر‌های مختلف هستند و نیمی از آن‌ها هم در استان تهران حضور دارند.

او افزود: شرکت ملی پست در شهر‌های سطح کشور بیش از ۱۱ شعبه دارد؛ اما در تهران شعبه منسجم و واحدی نداشته ایم. برای تجهیز کارخانه نوآوری پست که شعبه مرکزی، مرکز نوآوری پست محسوب می‌شود در حوزه ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای نیز منعقد شده است.

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم بتوانیم حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و نوآور را در این مرکز مستقر کنیم تا از آن‌ها استقبال شود که بتوانند با هزینه کم از این مرکز برای توسعه و طرح خود استفاده کنند.

او ادامه داد: شعب ملی پست در شهر‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، یزد، کرمانشاه، هرمزگان، آذربایجان غربی و کرمان استان‌هایی هستند که شعب ملی پست در آن جا راه اندازی شده اند؛ اما اگر شرکتی از این استان‌ها به تهران سفر کند مکانی برای استقرار آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

قادری اظهار کرد: عمده فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نوآور شرکت کننده در مرکز ملی پست در حوزه پست، تجارت الکترونیک و لجستیک بوده، اما زمینه این حوزه شامل سیستم‌های ارتباط با مشتری و سیستم‌های پرداخت و انواع سیستم‌های جمع آوری و توزیع و انبارداری هوشمند می‌شود که جنبه کاربری و کاربردی دارد.

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست با اشاره به حوزه فناوری مرکز ملی پست تصریح کرد: در حوزه فناوری مرکز ملی و نوآوری پست مجموعه‌ها در حوزه‌های مختلف مانند فناوری بلاکچن، فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در فعالیت هستند را نیز استقرار داده و حمایت می‌کند.

برچسب ها: دانش بنیان ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار