نصب پلاک ماندگار بر سر در منزل ۲ پدر علم ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از نصب ۲ پلاک ماندگار در استان بر سر در منزل ۲ پدر علم ایران خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: نصب پلاک ماندگار دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت بر سر در منزل استاد واقع در شهر خوسف و نصب پلاک ماندگار پروفسور معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران نیز در شهر مود انجام می‌شود.

او ادامه داد: نصب پلاک ماندگار باهدف حفظ میراث‌ فرهنگی ناملموس و معنوی ایران، شناسایی و معرفی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین و مفاخر هر استان به مردم و گردشگران است و این پلاک‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی نصب می‌شوند.

شاهوردی هدف از اجرای طرح پلاک ماندگار را هویت بخشی به شهر‌ها و محله‌ها دانست و افزود: شخصیت‌های این طرح چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که در دوران فعالیت خود کار‌های نوینی را خلق و یا در راستای حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کردند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح ملی پلاک ماندگار علاوه بر یادآوری حضور بزرگان و مفاخر به شهروندان و گردشگران در شهر‌ها و محلات، فرصت خوبی برای شناساندن این افراد به نسل جدید است.

پروفسور کاظم معتمدنژاد روزنامه‌نگار و حقوق‌دان ایرانی در اردیبهشت ۱۳۱۳ در مود متولد و در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ در تهران فوت کرد.

معتمدنژاد به دلیل نقشی که در تدریس آکادمیک علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران داشت به پدر علم ارتباطات ایران شهرت یافت.

دکتر غلامحسین شکوهی زاده ۴ تیر ۱۳۰۵ در خوسف خراسان جنوبی و در گذشته ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ است که با عنوان پدر علم تعلیم و تربیت ایران شناخته می‌شود از مدرسین قدیمی تعلیم و تربیت و نیز اولین وزیر آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

او دارای مدرک دکترای علوم تربیتی بود و به موجب سابقه ۶۰ ساله در تعلیم و تربیت و امور پژوهشی، لقب چهره ماندگار تعلیم و تربیت ایران را به خود اختصاص داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.