شنوایی پنجاه و هشتمین کودک ناشنوا در سیستان و بلوچستان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: پنجاه و هشتمین عمل کاشت حلزون در این بیمارستان انجام و یک کودک ناشنوای دیگر از نعمت شنوایی برخوردار شد.

  علیرضا مالکی اظهارداشت: این عمل بر روی یک کودک پنج ساله انجام و از این پس جلسات تربیت شنیداری و گفتار درمانی این کودک به مدت یکسال به صورت کاملا رایگان در این بیمارستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کودک پس از کاشت حلزون به تدریج با آوا‌ها و صدا‌ها آشنا شده و سخن گفتن را می‌آموزد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان افزود: از سال ۹۸ تا کنون که این بخش راه اندازی شده بیش‌از ۸۰۰ کودک و بزرگسال کم شنوا و ناشنوا غربالگری شده و برای ۴۰۰ بیمار پرونده تکمیل شده و پرونده این افراد پس از انجام ارزیابی‌های مختلف و بررسی امکان بهبود شنوایی از طریق تمرینات گفتار درمانی و تربیت شنوایی، در کمیسیون کاشت حلزون بررسی می‌شود.

وی گفت: از آنجا که هزینه تامین این پروتز بالاست بخش زیادی از هزینه توسط هیئت امنای ارزی و مبلغ باقی‌مانده توسط خانواده بیمار پرداخت می‌شود و به همین دلیل پروسه تامین پروتز مقداری به طول می‌انجامد.

مالکی با بیان اینکه برای ۹بیمار دیگر نیز پروتز شنوایی تامین شده که بزودی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند تصریح کرد: هم اکنون تعدادی پرونده نیز به تایید کمیسیون زاهدان رسیده و در انتظار دریافت پروتز کاشت حلزون هستند.

وی در خصوص شرایط افرادی که کاندید دریافت کاشت حلزون می‌شوند گفت: کودکانی که کم شنوایی حسی-عصبی شدید تا عمیق ۲ طرفه دارند، در زمان کاشت سن بسیار کمی دارند و بزرگسالانی که دارای کم شنوایی حسی-عصبی عمیق هستند، افرادی که از ابزار‌های کمک شنوایی نظیر سمعک بهره نمی‌برند، کودکانی که حداقل سه ماه کلاس توانبخشی شرکت کرده و نتیجه مطلوبی را کسب نکرده باشند و افرادی که به برنامه‌های آموزشی و توانبخشی دسترسی دارند می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار