قناعت گفت: به دلیل ضعف در زیرساخت ها، خراسان جنوبی در بهره مندی از سرمایه گذاران عقب مانده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای اداری شهرستان‌های فردوس، بشرویه، طبس و سرایان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: سرمایه گذاران معمولا به دنبال سودآوری بیشتر هستند لذا خراسان جنوبی که از نبود برخی زیرساخت‌ها رنج می‌برد در این زمینه عقب است؛ پس باید مشوق‌ها افزایش یابد.

او افزود: عقب ماندگی‌های تاریخی استان زیاد است که امیدواریم با همکاری مجلس انقلابی و دولت مردمی جبران شود و باید از فرصت‌های پیش آمده در بحث رشد و توسعه کشور استفاده کنیم و نقاط ویژه و خاص به نقاط محروم داشته باشیم.

قناعت اظهار کرد: راهبرد‌های اساسی کشور از دید مقام معظم رهبری همراهی و هم افزایی قوای سه‌گانه است که منجر به توسعه کشور می‌شود و تمرکز بر حل مسائل و پرهیز از حواشی هم مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده لذا در خراسان جنوبی هم در این زمینه وحدت رویه خوبی ایجاد شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تمام نهادها، مسئولان ارشد استانی و شهرستانی نمودی از همدلی و هم افزایی را به نمایش گذاشته اند و با وحدت رویه و امیدآفرینی، به دنبال رفع نقاط ضعف هستند.

او گفت: نمایندگان مجلس هم همراهی و مطالبه‌گری خوبی در استان دارند لذا پیگیری‌هایی برای زیرساخت‌های استان در فضای تعامل و همدلی انجام می‌گیرد.

قناعت با اشاره به سفر سه رئیس قوه به خراسان جنوبی در یک سال گذشته عنوان کرد: قطعا حضور رئیس مجلس در این سفر، برکاتی نصیب خراسان جنوبی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در فضای اغتشاشات پارسال شاهد حضور پرشور مردم در استادیوم آزادی برای استقبال از رئیس جمهور بودیم که برای اولین بار دور دوم سفر‌های استانی در فضای باز انجام گرفت.

او تصریح کرد: فضای همدلی بین سران قوا منجر به اتفاقات خوبی به خصوص برای خراسان جنوبی شده که برگزاری جشن پایان گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از جمله این اقدامات بوده است.

قناعت گفت: ۱۵۰ کیلومتر باند دوم در طول یک سال گذشته اجرا شده و ۱۲۰ کیلومتر هم برای امسال در دست اجرا داریم که در طول ۱۰ سال اخیر بی نظیر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات دولت در استان انجام کار‌های زیرساختی است ادامه داد: در زمان بحران گاز هم علی رغم اینکه در انتهای خط انتقال قرار داریم، اما برای مسئله افت فشار مدیریت خوبی انجام گرفت و کمترین مشکل را در استان داشتیم.

او گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته وزارت نفت پذیرفته تا خط انتقال لوله گاز از زابل به نهبندان انجام شود و طبق پیش‌بینی‌ها زمستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که برآورد سرمایه‌گذاری آن هشت هزار میلیارد تومان است.

قناعت بیان کرد: بهره برداری از باطری سه و چهار کک طبس با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم اقدام مهم دیگر در زمینه توسعه استان بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: روشنایی باند فرودگاه طبس هم منجر به افزایش پرواز‌ها به خصوص برای شب شد که با ۴۰ میلیارد تومان هزینه شاهد بهره برداری آن هستیم.

او ادامه داد: پارسال نهضت احیای واحد‌های تولیدی انجام گرفت که ۳۸۴ واحد راکد شناسایی و تا پایان سال توانستیم از این تعداد ۱۹۹ واحد فعال کنیم و امسال هم به طور جدی دنبال می‌شود.

قناعت افزود: تقویت اعتبارات محرومیت‌زدایی برای استان خراسان جنوبی هم مورد انتظار است تا بسیاری از درخواست‌ها را بتوان در داخل استان رفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی  گفت: کمک به اختصاص معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران از سوی می‌تواند منجر به جذب سرمایه از دیگر استان‌ها می‌شود.

او تصریح کرد: ظرفیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) هم نیاز است در استان بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

قناعت با بیان اینکه برای بیمه کارگران ساختمانی هم خبر‌های خوبی در راه است که در مجلس پیگیری می‌شود گفت: درخواست‌های ائمه جمعه و فرمانداران در نامه‌ای به صورت مکتوب به مجلس ارائه می‌شود تا شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.