موزه هنر‌های تزئینی ایران در اصفهان پس از یکسال مرمت فردا بازگشایی می‌شود.

مدیر موزه هنر‌های تزئینی ایران گفت: موزه هنر‌های تزئینی ایران یکی از موزه‌های شاخص استان اصفهان ازلحاظ آثار است که در عمارت رکیب‌خانه اصفهان قرارگرفته و این عمارت یادگار به‌جامانده از قرن یازدهم هجری است که هم‌زمان با دوران حکومت شاه‌عباس اول ساخته شد.


راحله یوسفیان دارانی افزود: بعد از یک سال مرمت این موزه فردا_جمعه پنجم خردادماه بازگشایی خواهد شد و به مناسبت بازگشایی مجدد آن ششصد و هفتاد و دومین نشست شب بخارا باعنوان «شب استاد جلال‌الدین همایی» ساعت ۱۹:۳۰ در این موزه برگزار می‌شود.


او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۵ عمارت رکیب‌خانه به عنوان موزه هنر‌های تزئینی ایران به بهره برداری رسید، گفت: این موزه در مکانی به مساحت دو هزار و ۶۰۰ متر مربع و حدود دو هزار متر فضای نمایشگاهی با در بر گرفتن هفت بخش دائمی صد‌ها اثر نفیس هنری را در خود جای داده است.
یوسفیان با بیان اینکه حدود چهار هزار قطعه هنری و تاریخی در موزه هنر‌های تزئینی اصفهان گردآوری شده افزود: از این تعداد حدود ۳۰۰ قطعه به نمایش گذاشته شده است.


مدیر موزه هنر‌های تزئینی ایران تصریح کرد: عمارت رکیب خانه زیر ساخت‌های لازم برای موزه شدن را نداشت و همین نبود زیر ساخت‌ها همچون نبود وسایل گرمایشی و ... باعث شد که این موزه برای فراهم شدن این زیر ساخت‌ها در بازه زمانی تعطیل شود و مرمت آخر حدود یک سال زمان برد و همین امر باعث شد که این موزه یک سال پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار