دارابی گفت: برای تکمیل مرمت بازار تاریخی رفسنجان به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با فراهم شدن آن، تا پایان امسال مرمت به اتمام می رسد.

علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه به شهرستان به همراه فرماندار رفسنجان، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان، شهردار رفسنجان و مسئولین استانی و شهرستانی از روند مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان بازدید به عمل آورد.

او در این بازدید مرمت بازار‌های تاریخی استان کرمان در دولت سیزدهم از جمله بازار کرمان و سیرجان را در دست اقدام عنوان و بیان کرد: بازار تاریخی رفسنجان هم به همت شهرداری، میراث فرهنگی در دست بازسازی است؛ اما تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان دارد.

دارابی افزود: نیمی از این اعتبار به همت شهرداری و نیمی از سوی میراث فرهنگی استان کرمان فراهم خواهد شد تا پایان سال شاهد جشن اتمام مرمت این بازار باشیم.

او با تأکید بر اینکه تسریع در بازسازی و استحکام سازی این بنای تاریخی مد نظر باشد، تصریح کرد: این آثار تاریخی هویت شهرستان‌ها به شمار می‌روند و از طرفی بازار تاریخی تأثیر زیادی در کسب و کار‌ها و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم در این بازدید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرمت و بازسازی این بازار را ۵۰ میلیارد تومان برشمرد و قول داد: نیمی از این اعتبار از سوی شهرداری تأمین ‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار