فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک قلاده میمون، ۷ قطعه کبک و یک قطعه قرقاول وحشی در مشهد توسط یگان حفاظت استان طی یک ماموریت برنامه ریزی شد کشف شد.

ابوالفضل شعبانی یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی رصد فضای مجازی و اطلاعات واصله از سوی دوستداران حفاظت محیط زیست استان و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد، یک قلاده میمون وحشی، یک قطعه قرقاول و هفت قطعه کبک وحشی از قاچاقچیان حیات وحش، کشف و ضبط شد.

وی افزود: طی رصد فضای مجازی، با این فروشنده و قاچاقچیان حیات وحش به صورت نامحسوس و در قالب خریدار قرار گذاشته شد، و سپس به محل قرار مراجعه نمودیم و مشاهده شد که فروشنده در زیرزمین یک پرنده فروشی، اقدام به نگهداری و فروش یک قلاده میمون و ۷ قطعه کبک می‌نماید، که سریعاً گونه‌ها ضبط و متخلفین دستگیر شدند.

شعبانی بیان کرد: طی همین ماموریت در همان منطقه یک قطعه قرقاول وحشی کشف و ضبط شد و پرونده قضائی برای این متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: میمون وحشی ضبط شده، تا زمان تعیین تکلیف به باغ وحش وکیل آباد مشهد تحویل داده شد و دیگر گونه‌ها پس از بررسی کارشناسان حیات وحش در صورت بومی بودن، پس از اطمینان از سلامتی در محل زیستگاه خود رهاسازی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.