معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اعتماد سازی برای مردم و تحقق آن مهم است.

عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در نشست تبیین ابعاد اجرایی و خفاظتی نوبت دوم آزمون گفت: با تلاش بنیاد نخبگان رتبه‌های زیر ۲۰۰ اگر وارد رشته‌های علوم پایه و کشاورزی شوند تا دکتری امکان ادامه تحصیل داشته و شغل شان مهیا و مشخص است.

او گفت: آزمون سراسری یک کار جمعی است که نتایج خوبی به همراه داشته است؛ سازمان سنجش ایجاد اعتماد را در بین مردم را حفظ کرده است و خیلی تلاش شده تا این اعتماد مردم خدشه دار شود. 

به گفته وی در ستاد وزارت علوم شورای سنجش و پذیرش برگزاری تصمیم‌های مختلف اخذ شده است. ارتباط تنگاتنگ بین معاونت آموزش و سازمان سنجش وجود دارد تا غربالگری مناسب دانشجو انجام شود. 

او افزود: یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر در آزمون تیر شرکت کرده اند؛ فعالیت ها، امتحان‌ها در حین برگزاری آزمون جا به جا می‌شود تا کم‌ترین تداخل با این آزمون ایجاد شود. 

عمو عابدینی بیان کرد: هوشمندی در آزمون امسال خواهیم داشت و به دانشجو اعلام کرده که این رشته شغل داشته و مورد نیاز صنعت است و بورسیه شده.

او گفت :رتبه‌های زیر ۲۰۰ اگر وارد رشته‌های علوم پایه و کشاورزی شوند تا دکتری امکان ادمه تحصیل داشته و شغل آن ها  مهیا و مشخص و در دوران دانشجویی حقوق می‌گیرند.

عمو عابدینی بیان کرد: برخی کد رشته محل‌ها آمایش شده و کد رشته محل‌های بدون شغل از دفترچه حذف خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.