مقامات تایوان می‌گویند یک سری مشکلات نرم افزاری عامل اصلی تاخیر در ارسال اف ۱۶ به این جزیره است.  

چیو کو-چنگ، وزیر دفاع تایوان امروز (پنجشنبه) گفت مشکلات نرم افزاری تحویل ۶۶ فروند جت جنگنده پیشرفته جدید F-۱۶V از آمریکا به این جزیره را به تاخیر انداخته، اما این جزیره همچنان انتظار دارد که سفارش به صورت کامل تا سال ۲۰۲۶ تحویل داده شود.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ با فروش ۸ میلیارد دلاری جت‌های جنگنده F-۱۶ شرکت لاکهید مارتین (LMT.N) به تایوان موافقت کرد، قراردادی که ناوگان F-۱۶ جزیره تایوان را به بیش از ۲۰۰ جت مجهز و آن را به بزرگترین پایگاه جت‌های جنگی در آسیا، تبدیل می‌کند. تایوان مدعیست در مقابل تهدید‌های فزاینده چین در حال تقویت مواضع نظامی خود در منطقه است.

وزیر دفاع تایوان اوایل این ماه گفت که ۶۶ F-۱۶V به دلیل اختلال در زنجیره تامین به تعویق افتاده است، اما روز پنجشنبه بیشتر توضیح داد که این مشکل به مشکلات نرم افزاری کنترل پرواز مرتبط است و آن‌ها در حال کار برای حل این مشکل با آمریکا هستند.

او در جمع خبرنگاران گفت: در اصل تا سال ۲۰۲۶، ۶۶ هواپیما و جت جنگی همگی وارد خواهند شد، مطلقاً هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.

اواخر روز چهارشنبه وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند توسعه نرم‌افزار به تعویق افتاده است و لاکهید مارتین در سال جاری دو نمونه اولیه F-۱۶V را تولید کرده است که یکی از آن‌ها از سفارش جداگانه‌ای از بحرین بوده است.

چیو گفت که آن‌ها نگران این تاخیر هستند، اما ارتباط با آمریکا در مورد این موضوع مسالمت آمیز است.

تایوان در حال تبدیل ۱۴۱ جت F-۱۶A/B به نوع F-۱۶V بوده و علاوه بر این ۶۶ فروند F-۱۶V جدید را سفارش داده که دارای سیستم‌های اویونیک، تسلیحات و راداری پیشرفته برای مقابله بهتر با نیروی هوایی چین است.

مایکل مک کال، نماینده کنگره، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، ماه گذشته در جریان بازدید از تایپه گفت که هر کاری که ممکن است برای سرعت بخشیدن به تحویل تسلیحات انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار