رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به تعیین پنج اولویت بهداشتی در سال جاری گفت : فشار خون و چاقی و اضافه وزن در صدر این اولویت‌ها هستند.

محمدرضا نادری رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در نشست خبری امروز (۳ خرداد) با بیان اینکه سلامت تمام ابعاد سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی افراد را شامل می‌شود گفت : تامین سلامت جامعه کار یک دستگاه و دو دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها و تمام اقشار مردم در این زمینه باید پای کار باشند.

وی افزود: وزارت بهداشت تنها سهم ۲۵ درصدی در تامین سلامت جامعه دارد و ۷۵ درصد دیگر بر عهده سایر وزارتخانه‌ها و اقشار مختلف جامعه است.

وی از آموزش به عنوان رکن اصلی در تقویت سلامت جامعه یاد کرد و افزود: هرچه سواد سلامت جامعه بالا رود، به تبع سلامت آن هم تقویت می‌شود و در این زمینه رسالت اصلی بر عهده رسانه هاست.

نادری با بیان اینکه هرساله پنج اولویت بهداشتی در سطح شهرستان مطرح و برنامه‌های آن بصورت ویژه پیگیری می‌شود گفت: امسال این پنج اولویت به ترتیب شامل فشار خون، اضافه وزن و چاقی، پایین بودن نرخ باروری، کشتار غیرمجاز دام و مرگ و میر کودکان زیر پنج سال بر اثر سوانح و حوادث است.

وی از فشار خون به عنوان یک بیماری خاموش یاد کرد و افزود: این عارضه زمینه ساز بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک سوم افراد بالای ۳۰ سال در کشور و استان فشار خون دارند که تنها ۴۰ درصد آن‌ها مطلع بوده و مابقی بی خبر هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه چاقی و اضافه وزن را اولویت دیگر امسال این مرکز عنوان و تصریح کرد: متاسفانه ۵۴ درصد افراد جامعه چاقی و اضافه وزن دارند و کرمانشاه در کنار خوزستان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.