چهار سال از وقوع سیل ۱۳۹۸ در پلدختر می‌گذرد، اما هنوز پل‌ها و جاده‌های تخریب‌شده در این شهرستان به‌طور کامل بازسازی نشده است.

۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۶۰ کیلومتر از جاده پلدختر به خرم‌آباد و ۶۰ دهنه پل بزرگ و کوچک در سیلاب‌های پنجم و دوازدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ در پلدختر تخریب شد.

بخش بزرگی از خسارات سیل به حوزه راهداری پلدختر در همان سال جبران و راه ارتباطی روستا‌های پلدختر به‌طور دائم وصل شد، اما با گذشت بیش از چهار سال از سیل هنوز مشکلاتی در حوزه راه‌های ارتباطی وجود دارد.

پل ارتباطی روستا‌هایی مثل برگلان سوخته، بن‌لار، گل‌گل، ریخان و چند دهنه پل در محور پدافندی چولهول هنوز بازسازی‌نشده و راه ارتباطی این مناطق به‌طور موقت وصل است و با هر بار بارش باران مسدود می‌شود.

پل بزرگ روستای برگلان سوخته زیودار به‌عنوان یکی از قطب‌های انجیر سیاه ایران ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی دو ماهه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پل بزرگ شهدای معمولان هم احداث‌شده و دارای مشکلات کوچکی است که توسط راهداری و راه‌وشهرسازی در حال برطرف شدن است و احتمال می‌رود که در  نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

پلدختر ۴ سال پس از سیل

بازسازی موقت پل روستای چم‌مهر

روح‌الله شریف‌زاده رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر با بیان اینکه ۵۷ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی پلدختر در سال گذشته آسفالت و ۳۲ راه روستایی نیز برای آماده‌سازی روکش آسفالت بهسازی شده است، اظهار داشت: ترانشه‌برداری و خاک‌برداری ۱۴۵ هزار متر مکعب برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز انجام شده است.

وی با اشاره به ریزش‌برداری در محور‌های پلدختر افزود: ۲۱ دستگاه پل در محور‌های این شهرستان ایجاد شد و ریزش‌برداری و آب‌شستگی تمام محور‌های پلدختر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور پلدختر به پل زال تأمین‌شده که بزرگ‌ترین پروژه روکش آسفالت در لرستان است، عنوان کرد: مصوبات خوبی در سفر معاون وزیر به این شهرستان به تصویب رسیده و برخی از این پروژه‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هزار تن قیر و آسفالت ۲۸ کیلومتر از راه‌های پلدختر، بازسازی پل موقت چم‌مهر، هشت دستگاه پل که سه دهنه از این پل‌ها در محور پدافندی چولهول قرار دارد جزو مصوبات سفر معاون وزیر به این شهرستان است، عنوان کرد: بازسازی پل روستای چم‌مهر که به‌صورت موقت احداث شده است به‌زودی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پل برگلان سوخته بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ دو کوله پل ساخته‌شده و مراحل پایانی احداث کوله سوم هم در حال انجام است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پلدختر ۴ سال پس از سیل

توقف عملیات راهداری به‌دلیل نقص فنی ماشین‌آلات

شریف‌زاده گفت: محور تخت‌چان از محور‌های گردشگری پلدختر و دارای جمعیت زیادی است، راهداری در حال روکش آسفالت این محور به‌طول ۱۰ کیلومتر است.

وی تصریح کرد: احداث پل شهدای معمولان در حوزه راهداری نیست و راه‌وشهرسازی این مسئولیت را به‌عهده دارد؛ ۵۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری برای ایجاد راه دسترسی این پل توسط راهداری در حال انجام است.

شریف‌زاده با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در محور باغ جایدر پلدختر اظهار داشت: ترانشه‌برداری این نقاط به‌طول یک کیلومتر در حال انجام است و به‌طور کامل خطر این نقاط برای رانندگان برطرف می‌شود.

وی افزود: ترانشه‌برداری و خاک‌برداری راه پدافندی بابابهرام به منطقه چولهول انجام‌شده، ولی ادامه کار به‌علت نقص فنی ماشین‌آلات راهداری متوقف شده است.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر با اشاره به سیل‌خیز بودن این شهرستان عنوان کرد: راهداری پلدختر با کمبود ماشین‌آلات روبه‌رو است که علی‌رغم پیگیری‌ها به‌سبب کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی هنوز محقق نشده است؛ فقط دو دستگاه لودر و گریدر به ناوگان ماشین‌آلات راهداری اضافه می‌شود.

پلدختر ۴ سال پس از سیل

کمبود اعتبار برای بازسازی راه‌ها

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در پلدختر در محور‌های پل زال و طولکش انجام می‌شود، بیان کرد: عرض پل پمپ بنزین زیاد و نیازمند اعتبار زیادی بوده، علی‌رغم پیگیری هنوز این پل به نتیجه نرسیده است که این پل را جزو پل‌های در اولویت بازسازی قرار دادیم.

شریف‌زاده گفت: شش کیلومتر از راه ارتباطی دهلیج سال گذشته آسفالت شده است و پنج کیلومتر باقی‌مانده نیز که دارای مشکلاتی است آسفالت می‌شود؛ ایمن‌سازی این محور هم در دستور کار راهداری است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر با اشاره به سه دهنه پل کوچک و آب‌رو در محور چولهول ابراز کرد: یک اکیپ از سازمان برنامه‌وبودجه از این پل‌ها بازدید کرد و برآورد هزینه انجا‌م‌شده در اختیار راهداری قرار داده شد تا به سازمان برنامه‌وبودجه ارجاع شود.

شریف‌زاده اظهار داشت: مدیرکل بازرسی لرستان به‌شدت پیگیر سه دهنه پل در محور ارتباطی چولهول است که با توجه به پدافندی‌بودن این محور و به‌محض محقق‌شدن اعتبار لازم در اولین فرصت اجرای این پل‌ها به پیمانکار واگذار می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
مسئولان منتظر سیل بعدی هستند که برآورد خسارت و هزینه وارد شده به مردم رو بکنند ، بنده خداها سرشون شلوغه ،
باز خدا پدر مادر شما رو بیامرزه که این بدبختی های ملت رو نشون میدید که شاید از خواب زمستانی بیرون بیان
استانداری اینقدر گرفتار مسائل مربوط به خودشون جهت ماندن در پست خودشون هستند که کلا فراموش کردند که قراره برای این مردم کاری انجام بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
پل دختر پس از 4سال هنوز درست نشده
چون دختره پس از 4 سال هنوز لیسانس نگرفته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ای فلک
۰۰:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
تا باند بازی و بی مدیریتی در شهر بی صاحب پلدختر همین اشو همین کاسه هست پلدختر .پارتی بازی و باند بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
چه اشکالی دارد سوریه را آباد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
پلدختر نماینده بی لیاقتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
این گوشه ای از تبعات خیانت کسانی است که « آبخیزداری و آبخوان داری » را در دهه 90 در کشور تعطیل کردند و...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
فساد و مدیریت دولتی ، دو عامل بدبختی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
خدایای من ده ها نفر در جاده ی بین المللی خرم آباد پلدختر بر اثر تصادف جانشون رو از دست دادن
این جاده دسترسی ۱۰۰ هزار نفر به مرکز استان هست و واقعا جای تاسف داره که هنوز جاده جایگزین درست نشده و پروژه با سرعت کم در حال پیش رفتن هست
مردم گناه دارن مسولین فکری به تسریع ساخت این جاده کنن

دوما دیواره های ساحلی شهر هست من موندم کدوم مهندس طرح این دیواره ها رو به این شکل داده اخه همین عید حجم اب اونقدر زیاد بود که ارتفاع دیواره کوچیک بود اب خواست بره داخل شهر .درست ترش این بود که ارتفاع دیواره ها بیشتر می بود
مردم اون دست پله هنگام بارندگی های شدید احساس ترس دارن و خونه و زندگیشون رو جمع می کنن
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۲۲:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
وقتی یک نماینده کاری جز عزل و نصب مسئولین نداره،و توی هشت سال نمایندگی خود یک قدم کوچک جز سیاسی بازی و ضربه به پیشرفت شهر نداره،چطور میخواد جاده و پل بسازه؟...
جاده سازی و پل سازی مدیریت جهادی و مهندسی میخواد،نه مدیریت عزل و نصب و سیاسی کاری...
جوانان شهر پلدختر و آیندگان و نخبگان شهر در جاده های ناایمن پلدختر دارند پرپر میشوند،ولی مسئولین پلدختر مخصوصا نماینده خم به ابروش نمیاد...
فرزندگان جوان پلدختر از بیکاری روی به شوتی و قاچاق آوردند،و در جاده ها جان و مال اونها از بین میره...
نتیجه یک انتخاب مبهم و یک نماینده خواب و بی عرضه است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام.درب واردات خودرو برای همه مردم ایران و بدون هیچ تعرفه گمرکی باز کنید و به این دلالی شرکت های خودروسازی حلبی پایان دهید این خودروهای تولید سایپا حتی ده میلیون هم ارزش نداره و تولیدات ایران خودرو بیست میلیون هم زیاده بدی،تا کی دلالی و گران فروشی و مافیابازی،فقط به خاطر رفاه یک عده مسئول و اقازاده ها که دو درصد جمعیت ایران را شامل نمیشود.شهدا مسئولین شرمنده اند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
حالا قراره عربستان ( بن سلمان عزیزم ) بهمون وام بده // یخورده هم خودمون پول بدون پشتوانه چاپ میکنیم // اوخت تامین اعتبار میشه میره پی کارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
اقتصاد 20 ام جهان پول پل نداره
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
اینم از قدرت اول منطقه