رئیس جمهور روسیه گفت: کشور‌های غربی تصور می‌کردند می‌توانند به اقتصاد روسیه ضربه بزنند، اما اشتباه می‌کردند.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع اقتصادی ارواسیا گفت: کشور‌های غربی تصور می‌کردند می‌توانند به اقتصاد روسیه ضربه بزنند، اما اشتباه می‌کردند.

به گزارش روسیاالیوم، پوتین تاکید کرد: افزایش تولید ناخالص ملی روسیه به هفت دهم درصد رسید، در حالی که در بسیاری از کشور‌های غربی، صفر درصد بود.

او افزود: به همه تعهدات‌مان عمل و به اروپا گاز صادر می‌کنیم و اوکراین هم به عنوان کشور ترانزیت، پول بابت آن دریافت می‌کند. اقتصاد‌های جهان با چالش‌های زیادی روبروست. تغییرات عمیقی در سطح جهانی ایجاد شده است و بسیاری از کشور‌ها در مسیر تقویت حاکمیت و تثبیت خط مشی مستقل حرکت می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت: با سازمان بریکس، شانگهای و دیگر سازمان‌ها در منطقه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین همکاری می‌کنیم. بسیاری از افراد تصور می‌کردند اقتصاد ما فرو خواهد پاشید، اما چنین چیزی رخ نداد و کارشناسان بین المللی، افزایش تولید ناخالص داخلی روسیه را تایید می‌کنند.

پوتین تصریح کرد: غرب با اعمال تحریم و شیوه‌های باج خواهی تلاش می‌کند، متحدان ما در اتحادیه ارواسیا را به همکاری نکردن با ما قانع کند. روسیه خط مشی‌ای را برای کاهش همکاری مالی با کشور‌های غیردوست و افزایش آن با دیگر کشور‌ها به ویژه با پول‌های ملی کشورها در پیش گرفت. معامله با پول‌های ملی به معنای ایجاد سازوکار مالی غیرمتمرکزی است که به هیچ طرف مشخصی وابسته نیست و از سیاسی کاری به دور است.

پوتین گفت: یکی از ماموریت‌های اساسی اتحادیه ارواسیا، حفظ حاکمیت اقتصادی و رقابت در اقتصاد جهانی است. استقلال فنی باعث استقلال اقتصادی و سیاسی خواهد شد و باید برنامه‌های آموزشی را بهینه سازی کرد. اهمیت زیادی برای شرکای خود در اتحادیه اقتصادی ارواسیا برای همکاری قائل هستیم و می‌توان از این تجربه استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار