گرامیداشت ۲۶۰ شهید گیلانی حماسه فتح خرمشهر

مراسم گرامیداشت ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات غرورآفرین بیت المقدس امروز در رشت برگزار شد.

یادواره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر و ۴ فرمانده شهید گیلانی این عملیات؛ داوود حق وردیان، علیرضا ناصحی، رضا دانا و حمید احمدیان امروز در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مدنی، از روحانیان گیلان در این مراسم گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس باشکوه‌ترین میراث انقلاب ماست و انتقال و ترویج مفاهیم ایثار و شهادت با برگزاری یادواره‌ها کمترین تکلیف و ادای دین همه آحاد ملت به ویژه مسئولان فرهنگی، نسبت به شهدا است.

او با بیان اینکه ملتی که شهادت، ایثار و از خودگذشتگی دارد، شکست ندارد و به انزوا کشیده نمی‌شود، افزود: وصیت شهدا ولایتمداری و حفظ ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفت بوده است.

سخنران مراسم گرامیداشت شهدای گیلانی عملیات بیت المقدس تصریح کرد: دشمنان اکنون برای از بین بردن غیرت اسلامی و تعصبات ملی، نهاد خانواده را نشانه گرفته و تربیت نسلی بی هویت را برنامه ریزی کرده اند که این نیازمند هوشمندی همه مسئولان، اختصاص بودجه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های درست و تأثیرگزار با خروجی مثبت است.

به گفته حجت الاسلام مدنی، بصیرت افزایی توأم با صبر و استقامت، زهد و تقوا، وحدت و دوری از تفرقه برای حفظ پرچم و کشور از خواسته‌های شهدا، خانواده‌های آنان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که باید با ترویج اخلاق، سیره شهدا و برگزاری برنامه‌های مذهبی و معرفتی به آن توجه اساسی شود.

نوحه خوانی و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این یادواره بود و در پایان این مراسم هم شرکت کنندگان مزار شهدا را گلباران و با آرمان‌های شهیدان تجدیدمیثاق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.