ذبیح الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن همایشهای استانداری گفت: خودروهای فرسودهای در کشورمان داریم که چند برابر مصرف استاندارد مصرف سوخت دارند و این موضوع در تضاد با مدیریت مصرف است.
وی تصریح کرد: خرید خودروهای فرسوده از مردم توسط دولت نقشی مهم در مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت انرژی دارد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: خروج از وابستگی نفتی یکی از مولفههای اقتصاد مقاومتی است و باید احاد جامعه به این جمع بندی برسند مردمیسازی اقتصاد و تمرکززدایی از اقتصاد نفتی گرهگشای مشکلات است.
او افزود: نخبگان سرمایه فکری دارند و ممکن است از لحاظ مالی ضعیف باشند و کمک و حمایت مالی از نخبگان و دانش بنیانها راه ممانعت از خروج نخبگان از کشور است.
خداییان اضافه کرد: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها به منظور رونق سرمایه گذاری بخش خصوصی پیگیری میشود و یکی از راههای تحقق این امر این است که دستگاهها به سامانه خدمات دولت الکترونیک متصل و مجوزها به صورت الکترونیکی و در اسرع وقت صادر شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات در تحقق پنجره واحد کسب و کار و صدور الکترونیکی مجوزها و استعلامها گفت: در این خصوص برای برخی مدیران بلندمرتبه پرونده تشکیل شده و همچنان با کمک خود دولت و شخص رئیس جمهور این موضوع پیگیری میشود.
کجای دنیا شرکتی که هنوز معوقات سال قبل رو پاس نکرده اجازه فروش می دهند!؟
دقیقاً نقش شما و اون سازمان عریض طویل چیه؟
کیفیتش در مقایسه با کیفیت خودروهای خارجی خیلی بده ولی 4 تا 5 برابر انها قیمت داره
هیچ کس هم نیست به این وضع رسیدگی کنه چون همه اونایی که باید نظارت کنند از دولت و مجلس و اداره استاندارد و ... همه سهم گرفتند و چیزی نمیگن سالهاست همه سکوت کردن و گاهی یه حرفی میزنند و بعد دوباره سکوت
چقدر به مردم این خودروساز ها ظلم می کنند و یه مردی یه یه انسان صاحب وجدانی بین مسئولین پیدا نمیشه مردم را از شر اینا راحت کنه!
قوانین و مقررات بازدارنده نابسامانیها میتواند در ساماندهی بازار خودرو مؤثر باشد که این اقدام تا کنون در حداقل خود انجام شده ، در کنار این نقیصه حمایتهای خارج از قاعده دولتی از خودروسازان داخلی این معضل را تشدید کرده است !!!
سازمان بازرسی ، در ادامه پرداختن به این موضوع کار سنگین و دشواری دارد !!!
و حالا که به این امر ورود کرده اند ، نباید نیمه کاره آنرا رها کنند و....!
ایناهم صداشون بند میاد
شرکت های مونتاژی اصلا گوششون به این حرفها بدهکار نیست یکیم نیست که وایسه جلوشون
معلوم نیست به کی و کجا وصلن
هنوز اطلاعیه قیمت های نجومیشون رو سایتاشون هست
مردم ناراضی...
بازم این دو خودرو ساز دارن میتازونن...خدایش چه خبره؟؟؟؟
طبق یک قانون نانوشته کشورهای دیگر کاری میکنند که ایرانیان کمتر بتونند برگردند کشور چه برای تعطیلات و چه دایمی نپرسید چطور چون کلی داستان داره .اما نکته زجر اورتر این که کشور خودمون هم مسافرت و برگشت ایرانیان را سخت کرده ،چه هوایی و چه زمینی با خودرو و حتی شرایط کار و زندگی در کشور ،حساب کن بخوای با خودرواز مرز زمینی وارد کشور شوی و اگر قدرت کارنت گرفتن خارجی را نداشته باشی باید روزها لب مرز بخوابی تا یکی ضمانت بیاره .یا حتی شخصی مثلا ۲۰ سال خارج بوده حال نتونه خودرویی شخصی برای مصرف برا خودش داخل بیاره اون هم با شرایط کشور ......کلا ما خود تحریمیم .نگین نه که باور نمیکنم .
ما تو بازار خودرو دست نداریم
به جان مادرم قسم
همین دنایی که قیمتش میلیاردی شده توربو اتومات چند ماهه گرفتم هزارتا کار نکرده همه جاش به سرو صدا افتاده درهاش صدامیده تعلیق و جاده اون هم از سمند قبلی که داشتم بدتر ه و خشک هستش و همه خرابی های خیابون رو می شماره و به اتاق منتقل می کنه مصرف هم که نگم چقدر بالا شتابش هم که مثلا میخای بری سبقت لحظه ای تا بخاد دور بگیره یه ماشین لگن داغون ازت جلو میزنه اخه این چه وضعه بهترین ماشین داخلی هستش ..... باور کنید سمند مدل 90 داشتم همه چیزش جز امکانات داخلیش از این دنا بهتر بود...مسئولین پاسخگو باشند.... از ماشین فقط قیافشو یاد دارین درست کنید.....
مسئولان هم ک فقط در حال به به و چه چه هستند و فقط ما مردم عادی زیر بار گرانی ها استخوان خورد میکنیم...
چی بهتر ازین بازار میخوان
ولی عده ای سنگ میندازند با جملاتی مثل تحریم و...پشتش پنهان میشوند
جملاتی مثل کارگر بیکار میشه و تولید داخل هم کلا با کاراتون از ارزش افتادند
بجاش واردات خودرو با کیفیت انجام میشد هم مردم راضی بودند هم بنزین کمتر مصرف میشد هم کشته پائین تر میومد هم نفس کشیدن هوا بهتر میشد هم برای دولتها و محبوبیتشون بهتر بود
و اگه اینا واقعا خودروساز بودن از ترس میرفتن دنبال تکنولوژی تا یه بازاری داشته باشند ، اگه هم حذف میشدن از بازار که هیچ
اینکه نشد تولید
در ارز ده سال به ارز آوری رسیدن ، حمایت هم حدی داره عمر سه نسل در حسرت خودرو خوب به باد رفت
بدون کار حقوق دو برابر شرکت های خصوصی رو میگیرن
هیچ کدام هم متخصص و کاری نیستن
باید برین تو سالن های این شرکت ها تا ببینین چطور پول بیت المال رو نابود میکنن برای بچه های مدیر و معاون ها
این همه کارگر و کارکنان هستن که بدون کار دارن حقوق میگیرن
همشون هم توسط آشنا و رانت به اونجا میرن و استخدام میشن و هیچ کارایی ندارن
. و به دلیل همین درامدهاست که این روال معیوب چند دهه است ادامه دارد.
جالب است که همه تقصیرها هم بر گردن مافیای بیچاره است !!!! مافیا !!!!!
از بالا تا پایین همه معتقدن کارخونه های خودروسازی باید منفجر بشه.خب کی قراره مشکل رو حل کنه؟
تقصیر مافیاست !!!
مجلس و دولت به بازار آشفته خودرو رسیدگی کنند. چرا در کمتر از یک سال خودرو ۴ برابر می شود. دنا پلاس پارسال همین زمان ۲۲۰ میلیون الان میگن ۸۰۰ میلیون، مگه چه اتفاقی افتاده است،
طرح واردات خودرو کارکرده به کجا رسبد؟
طرح ورود خودرو نو به کجا رسید؟
خواهشاً باشگاه خبرنگاران از سخنگو وزارت صمت که همکار خودشون بوده بپرسند و خبرنگار اختصاصی خودرو داشته باشند.
رسیدگی کنند ؟؟؟!!!!!