رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای ناپایدار و کم رطوبت از امروز، سه‌شنبه تا پایان هفته جاری جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار و کم رطوبت از امروز تا پایان هفته جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد که موج اول این سامانه، در روز‌های سه شنبه و چهار شنبه وارد استان می‌شود.

وی اضافه کرد: این موج علاوه بر وزش باد و رشد ابر، ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعدوبرق برای سطح استان در پی داشته باشد.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: احتمال این که موج مذکور، بخصوص طی ساعاتی از اواخر روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و در مناطق مرزی، هوا را کم و بیش غبارآلود کند؛ چندان دور از انتظار نیست.

قاسمی ادامه داد: موج دوم از این سامانه که از رطوبت بیشتری برخوردار است؛ در ۲ روز پایانی هفته، ضمن کاهش نسبی دمای روزانه و در بعضی ساعات وزش باد، بارش‌هایی غالباً به شکل رگبار‌های بهاری همراه با رعدوبرق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۸ درجه و خسروی با ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه بین ۱۲ و ۲۷ درجه بالای صفر در نوسان بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.