سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد که تجهیزات اطفایی مورد نیاز برای مناطق جنگلی و مرتعی مستعد حریق این استان تامین شده است.

حجت‌الله مرادی در جلسه کارگروه تخصصی آموزشی پیشگیری و اطفای حریق در مناطق جنگلی تحت پوشش شهرستان شیراز گفت: در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بخش‌های مرکزی، ارژن و کوهمره سرخی شهرستان شیراز برنامه ریزی‌های لازم با بخشداری‌ها و دهیاران این مناطق انجام و اقداماتی مثل تهیه تجهیزات اطفاء حریق شامل دمنده، آتش کوب، بیل، لباس و کوله پشتی برای بخش‌های مختلف انجام شده است.

او گفت: با هماهنگی‌ فرمانداری شهرستان شیراز مقرر شد که نهادها و ارگان‌های دولتی برای آگاه سازی مردم محلی در راستای پیشگیری از وقوع حریق در اراضی ملی با نیروهای منابع طبیعی همکاری کنند.

مرادی در ادامه از برپایی کارگاه‌های آموزشی توجیهی نحوه پیشگیری از آتش سوزی و اطفا حریق و نیز آموزش روش استفاده صحیح از ابزار آلاتی چون دمنده در همه بخش‌ها به ویژه مناطق پر خطر بویژه در روستاهای مجاور مناطق جنگلی خبر داد. 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با همراهی و تعامل افراد بومی و محلی میتوان از بروز آتش سوزیها در عرصه‌های منابع طبیعی پیشگیری و شاهد کاهش خطرات و خسارتهای ناشی از حریق در این عرصه‌ها باشیم. 

مرادی از مردم و شهروندان طبیعت دوست خواست در صورت بروز هرگونه مشکل و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار