همزمان با سراسر کشور

دادگاه علنی آنلاین در بیرجند برگزار شد

دادگاه علنی برخط (آنلاین) با هدف افزایش دانش حقوقی جامعه و نظارت بر دادگاهها، امروز همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: این دادگاه‌ها در راستای سند تحول قضایی با هدف اطلاع مردم از رسیدگی بهبرگزاری دادگاه علنی آنلاین همزمان با سراسر کشور در بیرجند پرونده‌ها و نظارت آنان بر عملکرد دادگاه‌ها برگزار می‌شود وخراسان جنوبی در این خصوص پیش قدم بوده است.

او افزود: امروز چهارمین جلسه دادگاه علنی برخط (آنلاین) با حضور صاحب نظران رشته حقوق و دانشجویانی از ۶۵ دانشگاه اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، بصورت غیرحضوری و ویدئو کنفراسی برگزار شد.

حجت الاسلام موحدی راد گفت: در این خصوص در گام اول بیشتر پرونده‌های حقوقی در اولویت ماست که بصورت علنی و با رضایت طرفین پرونده برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری کل استان افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاهها، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق، حقوق دانان و در مجموع دانش حقوقی مردم و کاهش هزینه‌های دادرسی را از مزایای برگزاری دادگاه‌های علنی آنلاین اعلام کرد و گفت:آمادگی داریم این دادگاه‌ها را حسب موضوع برای اصناف و اقشار مختلف مردم برگزار کنیم.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: این دادگاه فعلا در مرکز استان برگزار می‌شود، اما امیدواریم بتوانیم در آینده سایر شهرستان‌ها هم از آن بهره‌مند شودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار