وزارت دفاع روسیه از ورود شبه‌نظامیان اوکراینی به خاک این کشور و نابودی آن‌ها به دست نیروهای امنیتی روسیه خبر داد.

گرچه تمرکز فعلی جنگ اوکراین به جبهه‌های شرقی این کشور معطوف است، اما شبه‌نظامیان طرفدار کی‌یف تاکنون بار‌ها با عبور از مرز روسیه و ورود به این کشور اقدام به انجام عملیات‌های خرابکارانه علیه مواضع غیرنظامیان کرده‌اند. 

به گزارش تل تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «۷۰ تروریست اوکراینی که روز گذشته با عبور از مرز‌های شرقی کشور وارد شهر بلگورود شده بودند توسط نیرو‌های امنیتی از بین رفتند. در این عملیات همچنین ۴ زره پوش و ۵ کامیون وانت دشمن نیز منهدم شد.»

این بیانیه می‌افزاید: «ارتش روسیه به کمک حمله هوایی، توپخانه‌ای، و سایر ابزار‌های نظامی تهاجم دشمن را دفع کرد و سایر مهاجمان نیز پس از مشاهده تلفات سنگین اقدام به عقب‌نشینی به داخل مرز‌های اوکراین کردند.»

وزارت دفاع روسیه اوکراین را مسئول این حمله تروریستی دانسته و کی‌یف را متهم به حمایت از حملات به مواضع غیرنظامیان کرد. 

در عین حال «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه‌شنبه) با ابزار نگرانی از حمله روی داده در منطقه بلگورود گفت: «ما شاهد ورود ستیزه‌جویان اوکراینی از خاک این کشور به بلگورود بودیم. سرویس‌های ویژه روسیه در حال تعیین هویت و شمار دقیق عاملان این حمله هستند.»

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود اعلام کرد در پی حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین به منطقه، ۱۲ تن زخمی شدند. درپی وقوع این حادثه قوانین ضدتروریستی در منطقه در حال اجراست. 

این مقام روس همچنین از ساقط شدن یک پهپاد بر فراز شهر بلگورود طی امروز خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار