سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اعتبارات سالیانه اندک احداث کتابخانه مرکزی کرمانشاه، گفت : این پروژه با این اعتبارات ۱۵سال دیگر به اتمام نمی‌رسد.

محمدرضا شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در استانداری، گفت : استانداری در شورای عالی اجتماعی کشور برای اختصاص بودجه ساخت پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه پیگیری خواهد کرد.

وی حوزه فرهنگی را مانند آب برای جامعه مهم و حیانی دانست و گفت: اگر در این حوزه فرهنگ غفلت کنیم، ضربه بسیار سنگینی در همه ابعاد دیگر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهیم خورد و اگر در بخش‌های از جامعه امروز مانند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی دچار مشکل هستیم برای این است که به کار‌های فرهنگی اولویت نداده ایم.

شعبانی بیان داشت: متاسفانه در گذشته برخی سیاست مداران به مباحث فرهنگی اولویت نداده اند و در مطالعاتی که روی عمده مشکلات استان کرمانشاه شده اکنون می‌بینیم اکثرا مسائل ریشه در بی توجهی مباحث فرهنگ دارد.

گفتنی است که کتابخانه مرکزی کرمانشاه سال ۸۶ با برآورد چهار میلیارد تومان کلید خورد؛ اما پس از ۱۶ سال اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه مسئولان کتابخانه‌ها باید ابتکارات و روش‌های منطبق با شرایط روز را به کار گیرند و در این حوزه باید دچار دگردیسی شویم؛ زیرا روش‌های قدیمی که صرفا کتاب از کتابخانه‌ها به افراد امانت داده شود دیگر کاربرد زیادی ندارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.