رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت هزار و ۱۱۷ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در سفر‌های یک روزه تربیتی امید و نشاط مدارس استثنایی استان خبر داد.

طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان برنامه‌ریزی برای این سفر ها‌ی تربیتی را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین مهم برشمرد و اظهار داشت: دانش آموزان دختر وپسر ۲۰ مدرسه مستقل استثنایی در سطح شهرستان‌ها ومناطق استان در اردو‌های یک روزه امید ونشاط شرکت کردند.

محمدی گفت: سفر‌های تربیتی یکی از بهترین راهکار‌های کشف و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و جزو بهترین وماندگارترین خاطرات دانش‌آموزان در دوران تحصیل است. 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه اردوی مدرسه فرصتی عالی برای توسعه‌ی طیف وسیعی از مهارت‌های اجتماعی است، افزود: بیشتر فعالیت‌ها در اردو‌های مدارس بصورت گروهی و تیمی می‌باشد، که برای تقویت روابط دوستانه جدید با دانش آموزانی که کمتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید و موثر است.

او با اشاره به اینکه یکی از بستر‌های مهم تربیتی اردو‌های دانش‌آموزی است، برگزاری اردو را در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان مؤثر دانست و افزود: ارتقای روحیه مشارکت‌جویی و کارگروهی، پذیرش نظم و قانونمندی ونیز آماده‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان از دیگر دستاورد‌های اردو‌های تربیتی است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تمرین زندگی مستقل از خانواده، تقویت روحیه جمع پذیری و قانون مندی، کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و تقویت امید، نشاط وشادابی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را از اهداف دیگربرگزاری این برنامه برشمرد.

محمدی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد: دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه از استعداد‌ها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیاز‌های آن‌ها شروع می‌شود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.