مدیر جهادکشاورزی اهر گفت: عملیات قلع و قمع ۲۰ هزار مترمربع فنس کشی و دیوار کشی و قطعه بندی غیر مجاز اراضی کشاورزی در روستای دهستان با حضور نمایندگان جهادکشاورزی، مراجع قضایی و انتظامی اجرا شد.

آقای نجفی گفت: تمایل شهروندان به داشتن باغ - ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین در داخل شهر افزایش یافته و سودجویان با سوءاستفاده از این نیاز و بی اطلاعی شهروندان زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: بار‌ها در این زمینه هشدار‌ها و اخطار‌های لازم داده شده و موارد قانونی هم اعلام شده است و عاملان این تغییرکاربری‌های غیرمجاز مشخص و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر همچنین از خریداران ملک‌های دارای مجوز تغییر کاربری درخواست کرد قبل از هر گونه خرید و فروش یا معامله از امور اراضی جهاد کشاورزی در خصوص قانونی بودن یا دارا بودن مجوز استعلام کنند.

آقای نجفی افزود: امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغ‌ها بسیار حائز اهمیت است و به این منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری‌های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این سازمان است و گشت امور اراضی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را رصد کرده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.