مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان در دومین جلسه هماهنگی داخلی خرید گندم گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از مرز ۵۴ هزار تن گذشت.

دومین جلسه هماهنگی داخلی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل، معاونت بازرگانی، معاونت اداری و مالی، مدیر بازرسی، مسول فناوری اطلاعات، سرپرست مالی و مسول کنترل کیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی در محل دفتر مدیر کل غله استان برگزار شد.

  محمدرضا سرگزی مدیرکل غله استان  گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری یافته است. 

 سرگزی اعلام کرد: فصل خرید استان از اوایل فروردین ماه سال جاری از شهرستان‌های جنوبی آغاز و تا اواخر مهرماه در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

 مدیرکل غله همچنین افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در این استان کار برداشت نخستین خوشه‌های گندم کشور همه ساله در منطقه پیشین شهرستان سرباز از جنوب این استان آغاز می‌شود.

وی  اعلام کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی استان طولانی‌ترین زمان فصل برداشت گندم را در سطح کشور داریم.

 سرگزی در این رابطه اظهار داشت: از شروع فصل برداشت گندم در سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از ۵۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان توسط ۱۳ مرکز خرید جمع‌آوری و تحویل سیلو‌های استان شده است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه از نظارت و بررسی دقیق گندم و کلزا، مراکز خرید و نحوه نظارت بر حمل و نقل و خرید محصول استراتژیک تاکید کرد، و افزود: اداره کل غله سیستان و بلوچستان تمام سعی و تلاش خود را بر این گذاشته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجوه گندم کشاورزان پرداخت گردد و تاکنون نیز کلیه مبالغ گندم تحویلی کشاورزان پرداخت شده است.

 

 

      

  

  

 

  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار