اولین دوره آموزشی مراقبت (خانه امن) با حضور مددکاران مراکز مثبت زندگی گلستان در بهزیستی استان برگزار شد.

مریم معصومی معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: برنامه مراقبت یا خانه امن یکی از دستورکار‌های سال جدید این معاونت بوده که با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی سعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده محور را دارد.

او افزود: باتوجه به قوانین جوانی جمعیت و حفظ بنیاد خانواده سازمان بهزیستی بعنوان بازوی حمایتی دولت امسال با رویکرد محله محور و استفاده از ظرفیت مددکاران مراکز غیردولتی سازمان، برنامه کنترل و کاهش آسیب و ارتباط بین نسلی والدین و فرزندان را به اجرا گذاشته است.

معصومی گفت: یکی از مولفه‌های مهم خانواده اصیل ایرانی تربیت صحیح و تحکیم بنیاد خانواده درشرایط گوناگون بوده که متاسفانه با توجه به تغییرات ذائقه فرهنگی نسل‌های جوان نگاه به این امر کمتر از گذشته شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان در خصوص روند اجرای این برنامه گفت: امروز نخستین جلسه آموزشی در سطح استان با رویکرد مشارکتی و کارگاهی برگزار شده که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا نیمه تابستان امسال به مرحله اجرا در سطح محلات و خانه‌های هدف برسیم.

او همچنین بااشاره به نقش مهم مشاوره در زندگی گفت: در فرهنگ و دین مبین اسلام بار‌ها به بحث مشاوره و راهنمایی و میانجی‌گری اشاره شده است و همکاران ما با روحیه مددکارانه که برگرفته از آموزه‌های دینی استدراین امر اهتمام ویژه داشته و دارند.

معصومی افزود: ما بعنوان یاور و حامی جامعه در تلاشیم با استفاده از ظرفیت مردمی و شبکه عظیم خیرین که بار‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است بتوانیم در راستای تحقق اهداف سازمانی و فرهنگی کشور از آلام و معضلات اجتماعی خانواده‌ها کاسته و با امید آفرینی و تغییر مثبت ذائقه فرهنگ و تربیت اصیل نسلی پویا و نو اندیش را پایه گذاری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.