نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شیخ غلامرضا حسنی نماد مجاهدت و مبارزه در منطقه بود.

آیین بزرگداشت پنجمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی مجاهد نستوه آذربایجان با حضور مسئولان لشکری و کشوری استان در محل سالن همایش‌های قرآن و عترت ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به این که سخنان و هدایت‌های علمای دینی با مرگشان از بین نمی‌رود و همواره در قلوب مسلمین جای دارد گفت: بر همین اساس عالمان دینی در جامعه باقی هستند و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی نیز یکی از مصادیق آن است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین حسنی مجاهد نستوه آذربایجان نماد مبارزه و مجاهدت در این منطقه بود افزود: ولایتمداری دیگر ویژگی این عالم گرانقدر بود و از لحاظ علمی و اعتقادی نیز مدت‌ها مردم از خطابه این بزرگوار استفاده می‌کردند.

امام جمعه ارومیه موقعیت شناسی و اقدام به موقع را از دیگر خصائص این مجاهد نستوه دانست و خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در آیین خاکسپاری آن مرحوم نشان دهنده محبوبیت این عالم گرانقدر در استان است.

در این آیین از بیت مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی نیز تجلیل و از یادبود امام جمعه فقید ارومیه نیز رونمایی شد، همچنین از بازی کاغذ‌های سفید نیز که با موضوع رشادت‌های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی طراحی شده نیز رونمایی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.