رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها در استان تأکید کرد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها در خراسان جنوبی باید در اسرع وقت مشخص و انشعابات آب، برق و گاز آن‌ها قطع و رفع تصرف شود.

او افزود: در چند روز گذشته هم رفع تصرف از اراضی بنیاد مسکن در چندین روستای استان از جمله بخش دستگردان، روستای چهکند بیرجند و گرماب قاینات انجام شده است.

حجت الاسلام موحدی راد گفت: دستگاه‌های دولتی نیز مکلف اند تا اراضی متعلق به خود دستگاه‌ها را ظرف یک ماه سنددار کنند، در غیر این صورت دادسرا این تخلف را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان از کشاورزان نیز خواست برای جلوگیری از دعاوی بر سر زمین‌ها و سوء استفاده سودجویان، هر چه زودتر نسبت به سنددار کردن اراضی اقدام کنند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز گفت: هر دستگاهی که دارای ملکی است و برای ثبت اسناد آن به ثبت اسناد مراجعه نکند، عواقب آن بر عهده مدیر آن دستگاه دولتی خواهد بود.

او گفت: در کنار حفظ حقوق بیت المال حفظ حقوق مردم هم مهم است و باید در ثبت اسناد دقت و کارشناسی دقیق انجام شود که در کنار حفظ اراضی ملی، حق مردم هم ضایع نشود.

برچسب ها: دادگستری ، رفع تصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.