مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: نخستین قرارداد بهره برداری گردشگری از تاسیسات آبی با هدف معرفی ظرفیت‌های این صنعت در سد چندیر شهرستان مرزی راز و جرگلان امضا شد.

سید عقیل مرتضوی گفت: این طرح با هدف معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری منطقه در اراضی محدوده پایین دست سد قزلداش (چندیر) شهرستان راز و جرگلان اجرایی می‌شود.

او گفت: این قرارداد به صورت استیجاری برای بهره برداری و توسعه فضا‌های گردشگری عمومی در اراضی با مالکیت این شرکت به نمایندگی از دولت در سد قزلداش منعقد شد تا طرح‌های مصوب شده عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: با توجه به اینکه طرح‌های گردشگری جزو اولویت‌ها و برنامه‌های فرعی پیرامون منابع و تاسیسات آبی از جمله سد، رودخانه و مسیل است بنابراین تامین اهداف اصلی این تاسیسات طبق برنامه ریزی و ابلاغ شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود.

او گفت: بهره بردار به عنوان مستاجر متعهد است، مقررات ایمنی و حفاظتی را در دریاچه سد، رودخانه و سایر تاسیسات موضوع این قرارداد رعایت کند و با نظارت‌های تعریف شده مسوولیت حوادث احتمالی را پذیرفته است.

سد چندیر از نوع خاکی با هسته رسی با حجم ۱۲.۵ میلیون مترمکعب است که در سال ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان با هدف توسعه و بهبود کشاورزی در منطقه رازو جرگلان، در مجموع ۵۶۰ هکتار از اراضی پایاب سد را مشروب می‌سازد.

در خراسان شمالی تاکنون هشت سد در مجموع با ذخیره حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب، ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.