پرونده‌های ورودی قاچاق کالا و ارز در دو ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافت.

محدثی سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در دو ماه گذشته در بخش قاچاق کالا و ارز هزار و ۵۶۴ پرونده به شعب تعزیرات استان وارد شده که از این تعداد ۲۸۹ پرونده مختومه و متهمان به پرداخت ۶۲۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۶۸۶ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او افزود: تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در مدت مشابه پارسال ۹۵۲ پرونده بوده است.

محدثی بیشترین تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز را حمل کالا‌های با موضوع قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی و تغییر وسیله نقلیه به صورت نامتعارف جهت قاچاق کالا از جمله سوخت عنوان کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی همچنین از کاهش ۵۴ درصدی پرونده‌های بخش کالا و خدمات در دو ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت در بخش کالا و خدمات ۵۱۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از این تعداد ۴۷۶ پرونده مختومه شده است.

او بیان کرد: متهمان این پرونده‌ها به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۷۵۸ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

محدثی تصریح کرد: پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در دو ماه نخست پارسال هزار و ۱۳۲ پرونده بوده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات به عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور اختصاص دارد.

او افزود: پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در مدت مشابه پارسال هزار و ۱۳۲ پرونده بوده است.

محدثی از کاهش ۵۰ درصدی تعداد پرونده‌های بخش دارو و درمان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و عنوان کرد: در دو ماه گذشته از ۷۳ پرونده وارد شده به شعب تعزیرات استان ۶۴ پرونده مختومه شده و متهمان به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.