رییس هیات شطرنج استان قزوین گفت: مرحله مقدماتی رقابت‌های شطرنج بانوان بزرگسال کشور در حالی به کار خود پایان داد که ملیکا محمدی شطرنج باز قزوینی با شکست تمامی حریفان به عنوان قهرمانی دست یافت

فاطمه افشار رییس هیات شطرنج استان قزوین ضمن اشاره به درخشش شطرنج بازان قزوینی در این دوره از رقابت‌ها که از ۲۱ اردیبهشت ماه تا امروز در کرمان برگزار شد، افزود: ملیکا محمدی و مهدیس مهدوی شطرنج بازان قزوینی در بخش مقدماتی این مسابقات به عناوین اول و دوم رسیدند و به مرحله فینال راه یافتند.

وی همچنین اضافه کرد: در سی و دومین دوره رقابت‌های فینال بانوان کشور که با حضور هشت نفر اول مرحله مقدماتی و ۶ شطرنج باز منتخب فدراسیون برگزار شد، ملیکا محمدی شطرنج باز ۱۲ ساله قزوینی توانست با ۱۰ امتیاز مقتدرانه از مجموع ۱۴ شطرنج باز عنوان قهرمانی را تصاحب کند.

این مسوول ورزشی ادامه داد: مساله حایز اهمیت در این دوره از رقابت‌ها افزایش ۳۲ عددی رنکینگ ملیکا محمدی بود و توانست خود را به جمع شطرنج بازان دارای ریتینگ بالای ۲ هزار برساند.

رییس هیات شطرنج قزوین با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه این رشته در استان، تصریح کرد: قزوین همواره شطرنج بازان با استعدادی را روانه رقابت‌های کشوری و تیم ملی کرده است و ملیکا محمدی و مهدیس مهدوی از جمله ورزشکاران این رشته به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.