مایه کوبی بیش از ۱۴ هزار راس دام سنگین در مهاباد علیه بیماری بروسلوز

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۱۴ هزار و ۷۰۳ راس دام سنگین در این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) مایه‌کوبی شده اند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: این طرح به صورت رایگان و با مشارکت چهار مرکز مایه‌کوبی و یک گروه نظارتی در این شهرستان از اوایل فروردین شروع شده بود و در تمام روستا‌ها و واحد‌های پرورش دام سنگین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دام‌هایی با آبستن سنگین در این طرح مایه کوبی نشدند، اضافه کرد: این مایه‌کوبی، دام را به صورت مادام‌العمر از بیماری بروسلوز (تب‌مالت) مصون نگه می‌دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در این طرح هر واحد دامداری باید با یک سرسوزن انجام و در صورت مشهود بودن هر نوع بیماری در هر دام، سرسوزن پس از مایه‌کوبی عوض می‌شد.

آغاز هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنی در دام‌های حساس شهرستان برای پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و کاهش خسارت‌ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این بیماری عنوان کرد.

وی از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و ادامه داد: دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.