استاندار اصفهان گفت: ابزار‌های محرکی که ممکن است دانش‌آموزان را در معرض آسیب قرار دهد شناسایی شده و از دسترسی به آن‌ها جلوگیری شود.

 استاندار اصفهان در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان طرح مرهم را حرکتی مطلوب و ارزنده خواند وگفت: همه باید تلاش کنیم تا این طرح آموزش و پرورش به سرانجام برسد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس کاهش پیدا کند.

 سیدرضا مرتضوی افزود: در چهارچوب طرح مرهم که شامل بررسی میدانی در مدارس، مناطق و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی است بسیار مطلوب است و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند حداکثر استفاده را از بضاعت‌های موجود ببرد.

او گفت:کنترل عوامل و ابزار‌های محرک آسیب‌های اجتماعی مسئله دیگری است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد تا ابزار‌های محرک که ممکن است دانش‌آموزان را در معرض آسیب قرار دهد شناسایی شده و از دسترسی به آن‌ها جلوگیری شود.

مرتضوی با بیان لزوم طراحی و اجرای برنامه‌های غیرمستقیم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طراحی این برنامه‌ها باید با نظر متخصصان باشد و روش‌های مطلوب جامعه و فرهنگ ایرانی- اسلامی برنامه‌ریزی شود تا در اجرای طرح‌های مختلفی نظیر مرهم مورد استفاده قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های استان نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.