وزیر امور خارجه ترکیه گفت که مقامات ترکیه «هیچ اطلاعاتی» در مورد تلاش طرف روسی برای تأثیرگذاری بر انتخابات این کشور در دست ندارند.

مولود چاووش‌اوغلو به دنبال ادعای کمال قلیچداراوغلو، نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون ترکیه علیه روسیه و اتهام زنی به مسکو درباره مداخله در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آقای قلیچداراوغلو تهدید‌هایی را علیه روسیه مطرح کرد. خراب کردن روابط با هر کشوری بدون هیچ دلیلی اشتباه است. از او پرسیدیم که آیا مدرک یا اطلاعات مشخصی دارد یا خیر. از او خواستیم آن را به اشتراک بگذارد. او پاسخ داد که "چنین برداشتی در مورد اقدامات طرف روسی دارد". ما هم چنین اطلاعاتی دریافت نکردیم. رهبر مخالفان باید بسیار جدی‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس،  وزیر امور خارجه ترکیه  در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی هابرترک گفت:  اگر کسی اطلاعاتی در مورد هرگونه مداخله در انتخابات دارد، باید آن را با دولت آنکارا در میان بگذارد. در غیر این صورت، این پروپاگاندای تبلیغاتی است. صرف اینکه یک شخص، برداشت یا تصوری دارد، هیچ کشور دیگری نباید هدف قرار گیرد.

سه روز قبل از برگزاری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، قلیچداراوغلو در توییتی به زبان روسی از مسکو خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه دخالت نکند. او مدعی شد که روسیه پشت برخی «توطئه‌ها و سوابق» افشا شده در ترکیه است. در واکنش به این ادعاها، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شایعاتی در مورد دخالت احتمالی مسکو در انتخابات ترکیه را تکذیب کرده و گفت: دروغگویان چنین ادعا‌هایی را منتشر می‌کنند.مسکو  در سیاست داخلی و روند انتخاباتی دیگر کشور‌ها دخالت نمی‌کند.

ترکیه در ۴۲ اردیبهشت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را برگزار کرد که. در رای گیری برای نمایندگان پارلمان، اکثر کرسی‌ها به حزب حاکم عدالت و توسعه رسید که بنیانگذار آن رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی ترکیه است، کسب کردند اما در انتخابات ریاست جمهوری، هیچ یک از سه نامزد نتوانستند بیش از ۵۰ درصد از آراء را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شده که قرار است هفتم خرداد برگزار شود. در دور دوم، قلیچداراوغلو با اردوغان برای کسب کرسی رقابت می کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
البته که ایران و روسیه هر دو مداخله می کنند ولی لازم نیست با سرو صدا باشد!
آخرین اخبار